Flåsarn- -

mardröm..

Många gånger som jag råkar somna på soffan när det är förmiddag så drömmer jag mardrömmar...likaså idag.
Råkade somna av en stund och drömde helt sjuka saker..

*Jag fick sova i en ICAbutik
*Det brann i vårat hyreshus
*Jag fick 1kg fimpar av en gubbe när jag frågade efter 1 cigg.
*Jag halkade i lera
*Jag var på kryssning
*Jag(?) var med på en topmodel fotografering
+ en massa mer... 
Allt det där var i en och samma dröm...

och något som är ständigt återkommande i mina drömmar är det där jävla gamla hyreshuset med en hiss som kan liknas vid extremt gamla hissar,trånga och slöa.
Denna hiss som jag alltid drömmer om har en smal röd dörr, den åker 1 våning..då lär man byta till en annan hiss, den liknar en mathiss, man kan bara öppna nedre delen av hissdörren, och ibland så kunde man inte komma in i hissen då så man får liksom knyta fast ena benet i en snara som hänger i hissdörren för att sedan hänga där uppochner och åka upp till sin våning..

Det sista i min dröm var att jag hängde i ett stort svart mörker bara.. hissen lät, men verkade inte röra sig, alla människor som stod och väntade på sin tur att åka hördes inte längre.. allt var bara svart, jag vågade inte öppna ögonen... jag hörde hur min dotter grät från min lägenhet men jag kunde inget göra...

Tillslut så vågade jag öppna ögonen, jag vaknade.. men jag visste inte vart jag var, hur mycket klockan var och vart Ante befann sig, den paniken som jag kände när jag slog upp mina  ögon är svår att beskriva...
Jag trodde klockan var runt 22-23 tiden och att Ante hade åkt och jobbat..
gick och kollade om hans jacka hängde kvar, det gjorde den, tog en cigg och gick in i sovrummet och där låg Ante.. jag förklarade för honom (som jag har gjort förut) att när jag somnar i soffan så får han helst väcka mig eller absolut inte lämna rummet.

Jag hatar dessa mardrömmar!


Finns det någon mer som har ständigt återkommande mardrömmar?



Kommentarer
Postat av: Nicole

Tack så mycket gumman : )

Snart är det väl din tur att åka på kryssning ?

2008-10-29 @ 08:52:16
http://niickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0