Flåsarn- -

5 minuters metoden! (att få sitt barn att somna själv) #2!

Sandra om 5 minuters metoden! (att få sitt barn att somna själv):

Du jag menade inte att man skulle låta sitt barn ligga och skrika tills det kräks, utan att man kunde försöka och funkar det inte så funkar det inte, jag testade med min son nu ikväll och det fungerar inte med han och inte ligger han i sin säng och skriker nu, han sitter här i sin stol och leker och är hur glad som helst. Inget barn har dött av ett försök! Men men alla är vi olika och gör olika saker men min sin är iallafall lika glad nu som han var innan idag FAST jag har testa metoden och den visade sig inte funka för oss men jag har hört om andra föräldrar som har testa metoden och har visat sig fungera hur bra som helst för dom, en hel del av mina vänner har testat denna metod och deras barn lever idag, är trygga, glada, självsäkra och älskar sina föräldrar lika mycket nu som förr. Aja nog om detta, detta leder ändå ingenstans så nu finns det inte så mycket mer att skriva till varandra.

 

Svar: Nähä?! vad menar du då? Det är ju precis det som den metoden går ut på!

Han ligger inte i sin säng och skriker för att du tog ditt förnuft till fånga och tog upp honom.

Om det funkar för andra skiter jag fullständigt i, jag har fortfarande bestämda åsikter om denna metod.

Visst, deras barn är glada,trygga och självsäkra.. JUST NU, men hur kommer det vara när dom blir äldre?

Det vet INGEN!

 

 

Sandra om 5 minuters metoden! (att få sitt barn att somna själv):

Ska tillägga att min son inte är ett spädbarn utan är 9 månader snart 10.

 

Svar: Barn som ej lärt sig gå defineras som spädbarn, och oftast så innefattar det barn under 12 månader, så jo, din son är fortfarande.. tro det eller ej, fortfarande ett spädbarn.


Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Vi kör vår egen variant av den här metoden. För den riktiga är precis som du säger aningens grym.



Vår som är lite mildare o fylld med kärlek har funkat super bra :-D



Kramis!

2009-02-05 @ 01:52:34
http://duracellmamman.se/
Postat av: Sandra

En sista sak, min son kan gå och det har han gjort i 1 vecka.. Så spädbarn? Nopp

2009-02-05 @ 10:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0