Flåsarn- -

En middag som höll på att sluta i en tragedi..

Har väl inte varit en sån där jätte händelserik dag precis, plockat undan lite och gjort mat liksom.
Pappa ringde runt 11 och frågade om min syster Miranda fick vara här medans han och Catarina åkte till HAB.. så strax innan kl 13 så knackade det på dörren och så var min syster här.
Hon spenderade flera timmar framför The Sims 2, jag tror hon tyckte att det var roligt när man kunde göra husdjur till sina simmar :)
När hon tröttnade på det så gled hon runt lite här som i dvala och tyckte lite synd om sig själv, för jag retades ju lite såklart.. det måste man få  göra ibland..
Ett foto tog jag på henne också :)




Ante kom hem runt kl 16.30 så då gick Miranda hem och jag började med maten, köttfärs och ris gratäng.. det är alltid lika gott .. men.. denna middag höll på att sluta i en tragedi...Maya satt i halsen och fick ingen luft, hon blev helt blå i ansiktet och om läpparna, så av ren reflex så tog jag tag i henne och höll henne nästan upp och ner och försökte få ut det som hade fastnat i halsen.. tack och lov så började hon grina ganska snabbt så då märkte jag att hon kunde andas.
Både jag och Ante blev rädda och chockade... fy fan.. tänk om vi inte hade varit där bredvid henne.. då kanske hon hade dött. Usch...!!

Efter middagen så mös jag och Maya lite grann i soffan och kikade på Barnkanalen och efter det så fick hon bada, och det älskar hon :)  Sen så kikade vi på Unga Mödrar och efter det fick hon hoppa i säng så nu har hon sovit sedan kl 19 ca, förutom några små avbrott med gråt.. men dom har gått över snabbt.

Kvällen har varit skit tråkig, har kikat på TV bara.. och Ante har kollat på en Batman film på datorn..kärlek va? haha

Nu ligger han och sover... usch vad han snarkar!!

Jag borde också gå och sova med tanke på att vi ska upp kl 6.30 imorgon bitti, då ska vi hinna med en hel del innan vi ska ta bussen kl 8.40.
Det är nämligen så att Maya ska till dagis imorgon, första inskolningsdagen... 9-11 ska vi vara där.. Det kommer gå bra :)

Nä nu ska jag kika runt lite.. sen kanske jag hoppar i säng..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra och fiin blogg! =)

läs våran?! :D

2009-02-11 @ 00:51:26
http://amandajennyfrida.blogg.se/
Postat av: catarina

Vilken härlig bild. precis som hon ser ut nu också.... Snart skoldags....

2009-02-11 @ 07:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0