Flåsarn- -

Mammas granne

När jag var hos min mamma på förmiddagen så plingade det på dörren, mamma öppnade och in  klampade hennes granne som bor i lägenheten under.

Grannen (som för övrigt inte verkar ha alla hästar hemma) startade ett ganska så trevligt samtal:

G:
Jag har iaf pratat med hyresgästföreningen och dom har beviljat att vi får 15% tillbaka på hyran och självrisken sedan vattenskadan i förrådet!

M: Jaha, men vad bra...

Sen pratade dom lite om det och allt verkade lugnt... men så kom detta samtal:

G: Annelie, jag har tänkt fråga dig en sak...

M: Okej? vadå?

G:Jag vet att du jobbar mycket och sånt, men jag tänkte om inte du kan hämta Pierre (sonen) på dagis ibland? för jag orkar ju inte ibland och min man jobbar ju ganska så ofta.

M: Hmm.. haha, jaa.. du får väl höra av dig så får vi se...

G: Ja men du vet, jag har ju astma... så det är ju jobbigt för mig...

M: Ja, det förstår jag..


HALLÅ LIKSOM! Hur normalt är detta? att en granne som man knappt har kontakt med frågar om man kan hämta dennes barn på dagis ibland?
Hur lat får man vara?

Alltså, min mamma är ensamstående med 2 barn som går i lågstadiet, hon har 2 hundar och jobbar VÄLDIGT mycket.. nu ska hon behöva hämta sin grannes unge från dagis också?

När jag hörde det där så började jag skratta för mig själv, man lär ju vara väldigt lat om man är arbetslös och inte orkar hämta sitt eget barn på dagis om dagarna.

Sen var det något samtal om ett ungt par i samma port som har fester på helgerna som hon hade störts sig på.. men mamma brydde sig inte så mycket om det och sa att hon inte stördes alls.

Ska kanske tillägga att denna kvinna har fått många familjer vräkta från det hus dom bor i...


Men i vintras så hade hon ju också kommit upp till mamma och sagt något liknande så här;

G: Jag hörde att dina barn ska vara hos deras pappa på julafton?

M:
Ja, det stämmer bra det..

G: Men då kan ju jag komma upp till dig och äta lite julmat för jag är också ensam då, så firar vi jul tillsammans!

M: Jag är bortbjuden..





Knäppa människa


Kommentarer
Postat av: Ida

haha, härligt! behöver ju mamma din inte känna sig ensam när hon inte har ungarna hemma :p



men har hon två hundar?

2009-02-19 @ 16:24:49
http://ihuvudetpaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0