Flåsarn- -

1 årstrots, finns det?

Vi har väl alla hört termen trotsåldern.. vilket brukar vara när barnet är runt 2 år.
Min dotter är ca 15 månader.. och ja, trotsen börjar infinna sig här med.

Idag(nyss) vid lunchen t.ex...

Jag fixade lite spagetti och köttfärsås åt henne medans jag själv fick äta soppa.
Tog skeden i handen och tänkte ge henne lite mat..
men nej, ungen knep ihop munnen som om att det vore bajs jag matade henne med (hon har ALDRIG vägrat äta).
Jaha, tänkte jag och gav henne skeden så att hon skulle få greja lite själv..
och det var jätte kul tyckte hon.. så kul att hon vägrade sluta...
hon skulle absolut äta själv!
Och resultaten finner ni här nedan:



Behöver jag ens säga vad som hände efteråt?

Jorå, det blev ett bad.. och sen fick hon sova.


Fler bilder hittar du HÄR!

Kommentarer
Postat av: Jesa

Alex ska oxå äta själv!

Annars försöker han bara ta skeden..

Så när vi äter vanlig mat får han plocka själv men när det är burkmat så försöker jag mata han å parera med hans händer! =) hehe

2009-01-08 @ 13:50:38
http://raggarjesa.blogg.se/
Postat av: mela

hihi, sådär är min dotter också (14 månader) Hon hatar när jag matar henne, hon vill ju SJÄLV ;) ser ofta ut som ovan! ibland vet man inte vart man ska börja och rengöra efteråt... haha!

2009-01-08 @ 14:48:36
http://melano.webblogg.se/
Postat av: Ida

hehe, kan själv!! Vad kul & städa bort all köttfärs sen då :p

2009-01-08 @ 16:22:43
http://ihuvudetpaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0