Flåsarn- -

En typisk vardag hos familjen Forslund Olsson!

Läste på Duracellmammans blogg om att hon ville att alla skulle skriva om en typisk vardag hos sig själv.
Självklart så har jag nappat på det och slänger ut lite snabbt (Maya är vaken) hur det kan vara här en vanlig vardag.


Och jag säger som henne, alla dagar ser olika ut så jag skriver bara det som är självklara grejer.


06.30 Antes mobilalarm ringer , dags att kliva upp och otroligt nog så brukar han göra det!

07.00 Kliver äntligen jag upp då han har tagit upp Maya ur hennes säng. Jag byter blöja och fixar välling till Maya.

07.30 Ante åker till jobbet som just nu i skrivande stund ligger i Sätra, han är vikarie alltså. Jag och Maya har en liten mysstund i soffan under täcket och framför barnkanalen.

08.00-09.00 Frukost någon gång därimellan, jag försöker fräsha upp mig lite.

10.00-11.00 Försöker ta oss ut på en promenad om inte vädret är allt för jävligt, behövs det handlas hem saker så gör vi det då.

11.00-12.00 Någon gång vid denna tid så äter vi lunch.

12.30-14.00 Maya sover, jag passar på att plocka undan lite och sedan så passar jag på att vila och gör saker som att blogga osv...

14.00-15.00 Maya äter mellanmål, självklart så gör jag också det.

16.00 börjar förbereda inför middagen

16.30 Pappa Ante kommer hem från jobbet

17.00-18.00 Middag

18.30 Jag och Maya varvar ner genom att mysa i soffan och kolla på Unga Mödrar ( det är ett måste)

19.00 Maya får gå och lägga sig med en flaska välling,nappen och snuttis.

19.30-23.00 är min och Antes tid då vi gör vad vi vill, kolla på tv, sitta vid datorn eller kikar på film.

23.30 Ante går och lägger sig, jag sätter mig och bloggar eller något.

Efter midnatt så går jag och lägger mig.

Som sagt detta var bara ett litet snabbt utdrag ur hur våra dagar KAN se ut.

En massa lek och annat kul hinner vi också med :) och ett till mellanmål.

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Kul att du tog dig ann utmaningen :-D



Tänk om en annan lyckades med att hitta sängen vid Midnatt! Lite avis är jag ;-)



Massa kramar!!

2009-01-27 @ 10:06:35
http://duracellmamman.se/
Postat av: utlandsmamman

Hej, jag blev nyfiken när jag såg hos Duracellmamman att du hoppade på utmaningen. KUL!

Det låter mysigt att vara mammaledig :)



Ha en bra dag!

2009-01-27 @ 11:35:35
http://utlandsmamman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0