Flåsarn- -

No Poo, dags att ge håret nytt liv?

Jag har tröttnat på att mitt hår ser ut som en jävla risbuske.. så jag har börjat med No Poo hårvård..
(No Poo= No shampoo).
Än så länge så kör jag bara på CO-wash (conditioner only) och för mig funkar det bra, håret har efter bara några tvättar blivit mycket finare.
Jag har tänkt att om någon månad försöka tvätta håret med endast bikarbonat och äppelcidervinäger.

Det är mycket viktigt att man "masserar" hårbotten i ca 2 min eller mer för att få bort smuts och dylikt, sen om man bara tvättar med balsam så ska det helst inte sköljas ur innan 10 min har gått.

Balsamet ska också vara fritt från silikoner, vilket kan vara svåra att hitta.. men tro det eller ej, Coops egna balsam tillhör den silikonfria kategorin, alltså.. de billigaste fulaste balsamen som man hittar är oftast utan dessa tillsatser.

Lägger in en länk här så kan ni läsa om ni finner detta lite intressant ;

How to Go No Poo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0