Flåsarn- -

Dagen och ansvar som förälder!

Har knappt bloggat nåt alls idag, sorry för det!

9.40 imorse så åkte jag,Maya och Sussi
till Valbo för att först gå till banken och fixa ett nytt VISAkort till mig då chippet på mitt nuvarande har ramlat av och sen så gick vi till Hälsocentralen eftersom att Sussi hade tid där kl 10.30..
Men vi fick vänta lite längre på att hon skulle få träffa sköterskan..

Maya hade iallafall skit kul där
, sprang runt och lekte och utforskade korridorerna på stället :)
När Sussi äntligen var klar så gick vi till bussen för att åka till Köpis.. där blev det rejs till 100%, Maya vägrar typ sitta still i vagnen när vi är där, så hon brukar få springa runt lite som hon själv vill, hon älskar det!
Alla tanter och gubbar blev förtjusta i henne (nja, nästan alla) eftersom att hon vinkade till dom och sa hej då :)
Hon är väldigt social mitt lilla gostroll.

Åkte hem runt kl 14, Maya var helt slut och somnade sittandes i sin vagn... hon fortsatte sova här hemma och då passade jag också på att ta en liten powenap, men powernapen blev lite längre än väntat.. 16.20 när Ante klev innanför dörren så vaknade vi, men jag antar att vi behövde den där sömnen.

Idag har jag faktiskt slagit på stort, har ätit kycklingsallad, denna helg tänker jag försöka att inte tänka så mycket på dieter och annat tjafs med tanke på att vi ska på 30års fest imorgon och blir bjudna på mat där osv..
Men nästa vecka så kör jag igång igen med pulvret.

Imorgon ska Sussi vara barnvakt som sagt... hon ska få ta över våran lägenhet för en hel eftermiddag och natt, jag vet att det kommer att gå bra, men det känns lite vemodigt.
Men, Sussi kommer ju ha lite resurser ifall hon får tråkigt när Maya sover, vi har ju The Sims2  m.m så jag vet att hon kommer sysselsätta sig med det.
Men snart så är både hon och jag lyckliga ägare till THE SIMS 3! LÄNGTAR SOM FAN!

I natt så har jag iallafall fullt upp här hemma, ska städa,diska och försöka få någorlunda ordning på torpet.. man vill ju inte lämna ett skitigt hem när man åker iväg någonstans, än mindre komma hem till ett (SÅ DU VET SUSSI)!

Säkert många som kommer klaga på att jag är en kass mamma som ska på 30 års fest och ha barnvakt... men va fan, jag är inte mer än en människa, och dessa personer som har arangerat denna fest är släkt med Ante och vi har inte träffat dom på flera månader, så jag tycker att det inte är mer än rätt att vi åker dit och firar Fredriks 30års dag med släkt och vänner, och ja, jag kommer dricka alkohol, men vad gör det? då är det väl bra att Maya inte är med och att hon är trygg hemma i våran lägenhet med en barnvakt som hon känner väl och litar på?
Jag är inte en sån mamma som glömmer bort mitt ansvar pga en fylla, jag vet att dagen efter så lär jag  vara en mamma igen hur trött jag än är och hur dåligt jag än mår,  jag tar mitt ansvar och leker med henne ändå och ger henne mat och massor av kärlek! Finns inget i världen som skulle kunna få mig att glömma bort det liv jag har skapat och älskar mer än något annat!
Jag valde att föda henne och väljer också att ta mitt ansvar som förälder att se till att hon har det bra, skulle jag göra något annat så är jag den första som kallar mig själv dum i huvudet etc.







Har iallafall läst en hemsk grej, jag blev så ledsen och så arg... fan, hur kan en människa vara så jävla körd i skallen?!
Nä fy fan, vissa borde inte få skaffa barn!


Nä nu ska jag ta och surfa runt lite och fortsätta att lyssna på musik innan jag tar tag i bombnedslaget!
Bloggar säkert mer under nattens gång..








Kommentarer
Postat av: Sara

Så söt header du har!

Och en jättehärlig blogg!

2009-01-31 @ 00:32:20
http://novembersara.blogg.se/
Postat av: g

hitta skönaste tipsen på min blogg ha det gott //G

2009-01-31 @ 00:33:15
http://glamourandglitter.blogg.se/
Postat av: Sandiie

Alla måste ju få komma ut på olika saker vare sig man har barn eller inte. :) Ha så roligt på 30-årsfesten! :D

2009-01-31 @ 00:37:45
http://sandiie.blogg.se/
Postat av: Sara

Folk kan inte bli arga för att du ska på fest. Man har ett liv även när man får ett barn, och det är bra för både dig och barnet att du gör saker på egen hand!

2009-01-31 @ 00:38:08
http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Sara

Det tycker inte jag iallafall :D

2009-01-31 @ 00:45:43
http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Sandiie

Ja, låten är jättefin! Har inte lyssnat på texten förrän nu ikväll. :) Haha!

2009-01-31 @ 01:01:59
http://sandiie.blogg.se/
Postat av: Helen

Vad är det för fel på barnvakt om det känns ok för dig och Maya....

Jag hoppas att du får en jättetrevlig kväll och kan njuta av att vara barnfri en kväll

2009-01-31 @ 12:32:22
http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Fia

Tycker inte alls det är nått fel med att ha barnvakt för att kunna roa sig nån gång.Våran plutt är inte ens född än men vi har redan att datum då vi ska partaja lite..så länge man tar sitt ansvar som du skrev dagen efter och inte har barnet kring sig när man dricker tycker jag det är helt ok.Hoppas ni får det så kul..Vad var det du hade läst föresten som fick dig att bli illa till mods?

2009-01-31 @ 16:37:34
http://zophiaa.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie Andersson

Unna dig det här.

Hon kommer att buskul (tror jag iaf) med barnvakten.

Så skulle jag med ha gjort (och har gjort likadant)

har ju 2 kids själv// Ann-Sofie

2009-01-31 @ 22:31:46
http://annsofies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0