Flåsarn- -

Ett något försenat midsommar inlägg med bilder..




...ja förlåt,jag lovade er bilder och sånt för 2 dagar sedan.. men det har inte blivit av helt enkelt.. men här kommer nu det som jag har lovat.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Midsommar spenderade jag och Maya hemma hos min pappa&co, Ante hade en spelning utanför Furuvik så han var borta från tidig morgon till sent på eftermiddagen.
Runt kl 11 på förmiddagen så kom min syster Rebecca hem till mig för att hjälpa till att baka en tårta,Herrgårdstårta.
Vid 14 tiden så ringde pappa och frågade vart vi var, så vi fick stressa oss i väg med vagn,barn,tårta och matstol hem till pappa...
Kom dit, käkade lite traditionell midsommarmat + räkor, jätte gott var det :)
En stund efter maten så blev det fika, en jordgubbspaj och tårtan.

Kl 17.30 ca så blev det dags att gå till stången och kika... var en hel del folk där, dock inte lika många som det var när man var liten, de "män" som hjälptes åt att "hissa" upp stången var koncentrerade, speciellt en av männen var extra koncentrerad, hans ögon var på väg att ploppa ur nästan.
Allt gick bra, stången kom upp utan att gå av ( den har gått av förut) och dragspel började spelas samtidigt som en andfådd kvinna (ca 35 år) sjöng "Små grodorna" med den mest usla rösten jag någonsin hört.
Nåja, barnen dansade iallafall, även Catarina.

Min & Rebeccas marängtårta (Herrgårdstårta)



Försökte ta fina bilder på mina systrar Miranda och Lova.. men misslyckades.




Farfar och David


Vid stången är barnen sugna på lite dans, även Maya.



Och där dök även Tres Amigos upp, dvs min farbror och hans vänner.. pinsamt..





Nåja några bilder blev det i alla fall, dock tagna med mobilkamera....








Kommentarer
Postat av: Emelie

Du Lina.. Visst har väl du fler syskon än mig? Hur många har du egentligen? ;) hehe

2009-07-06 @ 15:49:00
http://empan89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0