Flåsarn- -

Laglösa Tyskland!

Jag längtar tillbaka dit, till laglösa Tyskland.

Jag,Ante och Jimmy var dit Maj/Juni-06, vi skulle på Rock Am Ring festivalen och våra förväntningar var höga.
Dock var resan dit hur lång som helst.

Tidigt på morgonen så drog vi våra arslen mot bussen in till stan
, därifrån tog vi SGSbussen till Stockholm och sedan festivalbussen mot Tyskland med flera andra rockentusiaster.
Bussresan tog oss genom nästan hela nedre delen av Sverige och genom Danmark.
När vi äntligen var framme i just Tyskland så fick man en känsla av lättnad, äntligen skulle man strax få kliva ur bussen som stank förjävligt av mänskliga gaser och annat snusk.
Men, lättnaden blev till en stor sten när man insåg att det var ca 5 timmars extra bussresa inne i Tyskland för att kunna komma till Nürburgring där festivalen var.

Vi åkte upp och ner längs bergen och utsikten var vacker från ett immigt bussfönster.
Allt som allt så åkte vi nog buss i över 30 timmar.

När vi äntligen kom fram så tog vi våran packning och letade efter ett bra ställe att ställa tälten på och det fann vi rätt så snabbt, men det var lerigt och det småregnade lite.
Vi gick och hämtade våra armband som skulle ge oss tillåtelse att gå in på festivalområdet (racingbanan i Nürburgring), folk var fulla överallt, det satt människor längs vägarna med plakat där det stod vilka droger dom sålde och till vilket pris.
Bajamajorna spred sin lukt över hela campingområdet, som förövrigt var förbannat stort.
Många av oss var där för samma sak.. att få se Metallica och Guns N Roses.

Jag minns inte jätte mycket från festivalen,
mer än de band vi såg och hur varmt det var på dagarna och hur isande kallt det var på nätterna, jag minns en natt väldigt väl då jag vaknade av att inte kunna röra på benen och att dom gjorde ont, så ont att jag nästan skrek..
Jag har läst nu efteråt att det förmodligen var ledvätska och annat i benen som hade frusit, och rör man inte på benen när det blir så, så förfryser man och det kan leda till permanenta skador.
Men som tur är så lyckades jag krypa ur tältet och få igång blodet i benen igen.

Banden vi såg var helt fantastiska, dock inte GnR.. they really sucked big time!

Under en konsert, tror det var Avenged Sevenfold som spelade , typ på eftermiddagen eller något, medans vi väntade på Metallica så svartnade det för mina ögon, helt plötsligt känner jag att jag blir lyft och sen att jag ser hela publikhavet ovanifrån, jag fattade ingenting, hade jag dött?
Sen kvicknar jag till riktigt av att jag ligger framför scenen där Avenged spelade, folk springer fram till mig med en bår och dom får upp mig på den.. dom sprang sedan med mig in till sjuktältet där dom kollade blodtryck och frågade mig en massa, jag fick även ta alkotest m.m
Dom beordrade mig sängvila i minst 3 timmar, men det hade inte jag tid med.. så jag slet bort blodtrycksmätarna tog på mig skorna och sprang ut ur tältet och då mötte jag Jimmy som letade efter mig.
Ante var någonstans i publiken.

Festivalen rymmer ca 82.000 personer. Det är VÄLDIGT mycket.
För att få ett hum om hur många det är så lägger jag in denna bild som jag har googlat fram..
dock kan jag med säkerhet säga att det är INTE alla på hela festivalen som är med på bilden.
Så nu kan ni kanske förstå hur mycket det är egentligen är.



Jag saknar människorna, jag saknar den billiga ölen, den goda maten och den mysiga puben vid campingen.
Jag saknar musiken,gemenskapen och känslan av att vara fri.

Kommentarer
Postat av: Ida

jobbigt för den som står i mittan av folksamlingen & blir nödig :p

2009-03-05 @ 12:22:49
http://ihuvudetpaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0