Flåsarn- -

Medicin och blåa konstverk..

Fick tid på hälsocentralen kl 11 på förmiddagen, stressade ut till bussen med Maya för att sedan av busschauffören få höra:"Tyvärr, det är fullt, det står redan 2 vagnar i bussen"..
JÄVLA SKIT, tänkte jag...
Gick hem till pappa och Catarina för att låna telefonen och boka om Mayas tid, som tur var så fanns det plats för oss kl 15.30.. så jag tog Maya in till Valbo och IKEA för att äta korv innan det var dags för läkarbesök.. klockan var då runt 12..
För att få timmarna att gå snabbare så gick vi in på Köpis och delade på en bägare med mjukglass.. tänkte att det skulle vara skönt för Mayas hals.

Var vid HC runt 14.30 och hade tur som fick komma in till läkaren ca kl 15, han lyssnade på Mayas andning och lyste henne i öronen, han tog även en titt i halsen på henne trots att hon skrek och grinade hysteriskt..Sen blev vi skickade till Lab där dom tog snabbsänkan på henne igen, senast hon gjorde det var 27:e Februari och då låg den på 37-38 ca.. nu var den tack och lov nere på 15, så hennes virusinfektion är på väg ut ur kroppen nu iaf :)
Läkaren skrev ut Molipect åt Maya som hon ska dricka 2,5ml 3ggr/dag för att hon ska slippa hostan..
Så nu hoppas jag på att hon kommer bli bättre inom kort.

Dom ringde iaf från Tallåsgården idag och frågade om jag kunde jobba några timmar på Onsdag, självklart sa jag.. sedan så bestämde vi också att jag ska jobba Mån-Tors v.15, alltså på påsklovet.. så det känns bra att ha lite jobb att se fram emot.. idag har jag ju som sagt varit hemma med sjukt barn, får se hur det blir i morgon, vill ogärna skicka iväg en förkyld och hostig unge till dagis.. Men, skulle jag kunna få tag på jobb med få timmar så kan jag nog ta det utan problem.. men jag vill ju inte att Maya ska behöva gå på dagis jätte många timmar nu när hon är sjuk...

Jaja.. snart kommer Ante hem, han har handlat saker till middag, blir inget avancerat, lunchkorv med potatismos och rivna morötter.. går snabbat att göra och är gott.
Men innan maten så ska vi städa lite här hemma så man kan ta det lugnt resten av kvällen.. jag framför mina Måndagsprogram på TV och Ante framför sitt jävla internet och tradera..

Är en hel del program som jag ska se i kväll, som så många andra Måndagar..

18.30= Unga Mödrar
19.30= Halv åtta hos mig
20.00= Familjen Annorlunda
21.00=Spårlöst
21.55=Ballar av stål

Så där ser kvällen ut alltså.. självklart så kommer jag  hinna med Maya också :)

Nä nu har hon gjort ett blått konstverk på golvet som jag lär skura bort.. vad kul det är med barn :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! du vem är din kompis som heter joymonkey på bloggen... Och vadå klockrena bilden på mikaela?? va menar du me de?

2009-03-23 @ 18:40:54
http://mickiskw.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okey alltså tycker du jag är en sminkad hora då?? är det vad du menar...!

och klockrena saker, sitta och tracka ner på människor man inte känner är det normalt eller?

2009-03-23 @ 21:00:12
http://mickiskw.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snyggare än dig är hon på bild iaf.

Mikaela alltså..

2009-03-23 @ 21:25:45
Postat av: Ida

Åh, älskar att kolla på "Familjen Annorlunda" Sen ballar av stål, hah..vilka idioter! :p



Skönt att du får jobba lite, en annan har bara 1 jobbdag inplanerad =/

2009-03-23 @ 22:56:53
http://ihuvudetpaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0