Flåsarn- -

Hur sjuk ska ett barn behöva vara?

Jag har lite frågor i mitt huvud just nu...

Hur sjuk ska ett barn behöva vara för att bli undersökt av läkare?
Varför ska man som orolig förälder behöva bli nonchalant behandlad av en person som jobbar inom vården?



Som sagt så åkte vi in till Akuten igår kväll efter att ha pratat med en sköterska på rådgivningen ca 3 gånger under kvällen..
kl 23 var vi inne och blev uppskickade till barnkliniken med orden : "Det är många barn där nu så det kan vara lite vänte tid".
Vid godtog det och åkte upp till barnkliniken där vi möttes av en sjuksköterska som surt tog med oss in till ett väntrum.
Hon ställde ca 2-3 frågor om Mayas hosta och tog sedan tempen och vägde henne.
Ingen feber, 12.1 kg.
Sen gick hon.

Kl 23.20 ca så kom hon in till oss igen och bad oss byta rum så att en annan mamma med sitt spädbarn fick vara där vi var..
Vi gick in på rummet som sköterskan visade oss.. "Det är lite väntetid"..

Vi väntade, väntade och väntade... ingen läkare kom.. tiden gick.. Maya rev nästan hela rummet..
Jag kollade ut i korridoren ibland men det var mörkt, inte en människa inom synhåll.
När klockan närmade sig 00.30 så fick vi nog, Maya hade somnat i Andreas famn, så då tog vi våra saker och gick därifrån.

Tydligen så var Mayas hosta inte så viktig för dom.. även fast jag uttryckte min oro om en eventuell lunginflammation.

Där satt vi, 2 oroliga föräldrar med en sjuk 1½ åring.. och inte någon hjälp alls fick vi!

Visst, jag förstår att dom prioriterar barn med allvarligare sjukdomar men jag tycker ändå att personalen kunde checka av läget inne hos oss.

Men men.. på Måndag så ringer jag hälsocentralen igen i stället.



Maya har i allafall blivit dunderförkyld, snoret rinner hela tiden, andningen är tung och hostan är värre än värst..
tycker så synd om henne nu..

Förövrigt så har vi under dagen haft besök av Morgan och hans son Liam, det var jätte trevligt, speciellt med tanke på att Liam bara är 1 månad yngre än Maya och att vi inte har sett honom sen han döptes i Maj förra året.
Min syster kom också förbi en sväng..

Just nu så är Ante i Sandviken med någon från jobbet som har tagit med honom till en "privat"hårdrocksklubb där några band skulle spela.. det var tänkt att jag också skulle följa med.. men vi fick ingen barnvakt och jag vill inte lämna ifrån mig Maya när hon är sjuk..

Jag däremot har kikat på Robinson
och tagit det lugnt i soffan..
Maya sover just nu i sin resesäng bredvid soffan här i vardagsrummet..
Och ja, hon och jag sover här inne i natt för jag vill ha henne nära.

Ursäkta om det är ett rörigt inlägg men jag är trött som en gnu.. ska ta och bädda ner mig i soffan strax, ska bara läsa ALLA blogginlägg som jag missat att läsa dom senaste dagarna och timmarna, sen ska jag kika på ALLA bilder på bilddagboken som folk i min vännerlista lagt upp.. närmare 20 personer, varav typ flera av dom har lagt in ca 50 bilder.. så ja.. jag har att göra ett tag nu..

Kommentarer
Postat av: Ida

jah, sjukt att dom inte kuna sticka in skallen o kolla läget lite då & då. Men sjukvården är ju som den är..=/

2009-03-21 @ 22:57:12
http://ihuvudetpaida.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh usch jag känner verkligen igen mig, man känner sig så himla maktlös :(



Hoppas Maya kryar på sig snabbt, Kram Jenny

2009-03-21 @ 23:58:50
http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Sessan ☆

Önskar henne massa massa god bättring!!!



Kram



//Sessan

2009-03-22 @ 15:27:24
http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Sebastian

Förstår att det känns jobbigt. Men om jag fattade rätt så kom ni in 23 och gick 00:30? Och Maja hade ingen feber? Att få vänta i en och en halvtimme med ett barn som inte är allmänpåverkat och utan feber en lördagkväll är inget konstigt. Personligen tycker jag ni gick lite tidig, sen är det alltid svårt att veta hur personal situationen ser ut, kanske en sköterska var sjuk och dom inte lyckats ringt in någon annan? Man kan inte heller begära att dom ska sticka in huvudet lite då och då utan man får snällt vänta den tiden det tar, och 1h 30 min är inte lång väntetid.

2009-03-22 @ 19:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0