Flåsarn- -

Fängelsemuséet

I morse blev det till att kliva upp kl 7, Maya satte igång att babbla inne på sitt rum då.. så jag hade inget val.

Klockan 10 så var jag iaf hemma hos pappa för att hämta upp Miranda, vi skulle ju åka in till Gävle och gå på fängelsemuséet..
När vi kom till stan, strax efter 11 så gick vi och käkade lite Kina mat och sen bagav vi oss upp till gamla fängelset, blev väl mottagna där av en kvinna som berättade om hur det hade gått till där under 1700-talet osv..spännande :)
Sen gick jag och Miranda runt själv och kollade,vi båda kände något tungt som låg över oss hela tiden... vilsna andar.
Det var både ruskigt och spännande att gå och kolla där.
När vi var klar i det äldsta huset så gick vi över till "nya" häktet som användes från typ sent 1800-tal... där träffade vi en trevlig karl som berättade en del för oss.. sen gick vi och kikade i olika celler.
Mycket lärorikt!

Tror även att Miranda uppskattade denna dag, hon var så glad hela tiden :)

Åkte hem till pappa igen när vi var klara, där fikade vi på tårtor och melon, farfar var också där och vi alla hade det trevligt..
Ante kom och lämnade Maya efter ett tag, han skulle ju ut till Axmar på bröllops genomgång.

Nu är iaf jag och Maya hemma, hon fick duscha,borsta tänder,smörjar,dricka välling och nu sover hon sött i sin säng.. jag själv vet inte vad jag ska göra faktiskt.

Tyvärr så kommer jag inte lägga ut nå bilder i från dagen eftersom att man inte fick fota inne i muséet.

Imorgon så blir jag och Maya hemma, hennes ögoninflammation har som sagt satt sig i båda ögonen.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Tack så hemskt mycke för ditt stöd o dina råd.. dagen D närmar sej med skrämmande steg o ja börjar bara andas djupare o de är svårt.. usch.. ja håller in gråten o vi har pratat så ofta o mycke om de här.. finns egentligen inga hinder.. men.. hans beslut typdligen.. vill inte vara den svaga länken vill inte att alla ska ha mer kraft än mej.. o han visste allt detta INNAN detta hände så han visste allting.. men ändå.. mmm.. de är tufft men ja tackar för ditt underbara stöd gumsan.. tack så mycke *varma kramar

2009-05-31 @ 21:15:04
http://truelovemate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0