Flåsarn- -

Lite svar..

Har fått en del kommentarer på det förra inlägget, väntat? Jomenvisst!

Jag förstår att ni funderar över hur jag tänker angående att jag röker men vägrar att vaccinera mig osv..

Visst, rökning är VÄLDIGT ohälsosamt och farligt.
Jag har försökt att sluta flera gånger, men viljan har inte riktigt funnits där, tyvärr.
Och vill man inte sluta helt och hållet så går det inte.

Mina cigg är en trygghet för mig, jag känner mig tom och nervös utan dom.
Ingen som inte röker kan förstå den känslan, och den är väldigt svår att beskriva.
Ciggen bringar mig ett lugn.

Ja, Maya utsätts för risker pga min rökning, och det är ju självklart dumt och egoistiskt(?) av mig.
Men jag försöker att hålla henne utanför rökningen.

Angående smärtstillande då, självklart så finns det alvedon här hemma till Maya om hon skulle få hög feber osv.. Men JAG använder inte sånt. Jag vill INTE.

Äh, vad jag än skriver här så kommer ni ICKE RÖKARE inte att förstå mig.

Jag har ett beroende, och ett beroende är svårt att bli av med.

Jag vågar nog inte sluta röka egentligen, bara tanken på att förlora den där tryggheten gör mig spyfärdig.
De gånger jag har försökt sluta så har det varit nästintill olidligt med humörsvängningar,svettningar,illamående,yrsel etc...

Men, jag ska verkligen försöka sluta en gång till.
När vet jag inte.


Att vara gravid och vaccinera sig, det är en sak för sig.
Läkarna säger NU att det inte ger några biverkningar på fostret.
Men hur är det om några år då tro? När dessa barn har fötts och blivit ca 3-4 år gamla, kanske ökar diagnoserna kraftigt då bland barnen? Det tror jag.





Kommentarer
Postat av: Nina - Mamma till theo <3

jag tycker personligen lina att om du mår dåligt och inte alls bra i DIG själv. så tycker jag du ska sluta lägga tankar och yttran om vad som kan ske med oss andra .som i mitt fall är gravid och har tagit vaccinet, jag gjorde valet för min familj. och självklart är jag fan orolig men jag har tagit sprutan redan så vad fan kan oro tankar göra åt det nu? de är bara vänta och se helt enkelt. Tänk på hur du mår och ta hand om dig själv istället för att yttra dig om vad som kan ske med oss som är gravid och vaccinerat oss . låt oss tänka på det själva.

2009-11-11 @ 12:52:29
http://niinajansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaha?

2009-11-11 @ 16:22:02
Postat av: Nina - Mamma till theo <3

tror nog du missuppfatta det jag skrev isåfall :( trist men iallafall. hoppas att du kommer må bättre snart!

2009-11-11 @ 20:05:18
http://niinajansson.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag tänker inte heller vaccinerat mig. Jag litar inte på ett vaccin som framställts så snabbt. Hela grejen med svininfluensan är så jävla uppblåst.

2009-11-11 @ 20:14:47
http://ajdaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0