Flåsarn- -

Mina tankar kring svininfluensa vaccinet..



Har tänkt skriva om det här länge nu men aldrig orkat tagit mig tid till det.

Men kikade nyss på tv4 och deras "Efter tio" där Malou och 3 andra diskuterade svininfluensa vaccinet.

Jag tänker inte vaccinera mig, trots att jag ligger i riskgrupp med min astma.
Jag är fast besluten vid det och INGET kan få mig att ändra mig angående detta.

Varför?

Jag litar inte på forskningen kring vaccinet, det är inte tillräckligt forskat kring det. Man vet inte vad sprutan gör mot kroppen om ca 5 år. Jag tänker inte riskera att hamna i rullstol eller något annat pga ett val där jag själv valt att ta sprutan.
Hamnar hellre i rullstol pga en olycka.

Allt detta med svininfluensan är så förstorat, som vanligt.
Ska vi människor skyddas mot allt hädanefter?
Ska våra kroppar aldrig få ta hand om en sjukdom/infektion själv?

Fortsätter vi att vaccinera oss mot sjukdomar så som vi gör nu för tiden så kommer våra kroppar bli svagare och kommer aldrig att klara av att läka ut en eventuell sjukdom av sig själv.

Dom snackade om "den nya vågen", alltså en ny våg av svininfluensan som kommer slå till hårdare än vad den gör nu.
Men fortfarande så TROR dom bara att den kommer slå till igen och så drog dom en historia från 50-talets Asiaten.



Så för mig är vaccinet ett STORT NEJ, vare sig det gäller liv eller död. Jag säger NEJ!

Är jag emot några andra läkemedel?
Ja.
Alvedon och allt annat smärtstillande!

Jag är pollenallergiker och har nu för något årsedan beslutat att sluta med både sprutor och tabletter, biverkningarna blev för mycket för mig.

Vad tar jag i stället för allergimedicin?

Jag använder mig av naturläkemedel.



Hur har ni gjort? hur kommer ni göra?





Kommentarer
Postat av: Madde

Jag kommer självklart att vaccinera mig. Jag har en distriktsköterska och en sjuksköterska i min familj som är väldigt insatta i det här med vaccinet. Det finns allt för många förstå-sig-påare som hörs för mycket i media.

Läkemedelsverket skulle inte godkänna ett vaccin som var farligt och man skulle definitivt inte ge det till barn och gravida som till och med är prioriterade att få det.

Det var samma skriverier om det "vanliga" influensa vaccinet, det som kommer varje år, när det kom och det har fungerat bra.



Jag är inte i riskgruppen själv men jag har människor i min omgivning som är det och jag tänker inte ta på mitt samvete att smitta någon som kan bli dödssjuk av det.



Det är min åsikt :)



Ha det bra!

2009-11-10 @ 13:29:32
Postat av: Ida

Var osäker i början, men nu ska jag ta sprutan!

(Mamma som övertalade mig) +att jag inte vill ha

på mitt samvete att smitta någon..



Fortfarande så förstår jag mig inte på fröken forslund..du kan/vill inte ta en alvedon..men du RÖKER!? Undra vad som är skonsammast mot kroppen egentligen? :p

2009-11-10 @ 15:00:30
http://ihuvudetpaida.blogg.se/
Postat av: pubes

sv: haha dom är king! =D

2009-11-10 @ 16:05:21
http://pubes.blogg.se/
Postat av: anne

jag ligger i riskgruppen när jag e gravid men tänker inte heller ta nån jävla spruta som man inte vet nånting om... och inte heller låta nån spruta in nått i mina barn! Jag är inte emot alvedon, det funkar bra här hemma när man e sjuk, behöver inte vaccinera sig mot allt. Vad ger du lilltösen när hon har feber?



hur som helst håller jag fullständigt med dig när det gäller vaccinet, vaccinerar man sig nu kanske man borde börja tänka på o vaccinera sig mot förkyllning, bilolycka m.m

2009-11-10 @ 16:48:34
http://lyckligmamma85.blogspot.com
Postat av: Katrin

såg att Ida och Madde resonerar lika som jag... skönt att inte vara ensam om det. Min Alex vägrar ta sprutan och jag får honom inte att ändra sej... men men... jag ska ta och ungarna tar.

kram på da

2009-11-10 @ 20:03:42
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Madde, igen :)

Jag har flera vänner som är gravida och tagit vaccinet och det har gått hur bra som helst.



Förresten håller jag med Ida angående rökningen. Du kan utsätta Maya för passiv rökning som bevisat är väldigt skadligt men skriker rätt ut när det handlar om smärtstillande. Tänk så olika man vara :)

2009-11-10 @ 23:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0