Flåsarn- -

Svinet from hell!

Maya har hamnat i en hemsk ålder nu.
Fy fan vad jag får skämmas om vi går och handlar hon och jag.


Ta nyss t.ex;

Jag:
Nu ska vi gå och köpa toapapper..
Maya: JA! PUH!
Jag: Nej, ingen Puh, bara toapapper.
Maya: o tessti
Jag: Nej ingen festis och inget godis
Maya: JA DOOODIIIIS!

Där orkade jag inte tjafsa nå mer.. vi gick in på affären och Maya springer direkt fram till montern där dom har Puh filmerna.
Hon tar en film, är jätte glad och ropar på mig;

-MAMMA! PUH! JA HA PUH!

Och jag sa nej.
Vad tror ni sker?


Jo ungen börjar skrika,grina,sparkas och slåss.
Jag verkligen kände hur alla blickarna från de övriga konsumbesökarna brände i min rygg.
Fan,Fan,Fan!

Mitt i all stress och panik (jo erkänn, ni blir också stressade när era barn beter sig som svin bland folk).. så började jag muta Maya;

-Du fick en Puh film igår, du kan få en festis nu, eller en risifrutti.. eller...

Svinet (Maya) nappade inte på något..

Tvingade iväg henne till kylarna, slängde ner en jävla risifrutti i vagnen och precis när jag ska gå och hämta toapapper så hör jag svinet;

-Neeeej PUUUUUUUUH!
Och så sprang hon i väg mot filmerna igen.. suck liksom.

Jag bar henne mot toapapperstället, tog ett paket och snackade lite med en av kvinnorna som jobbar där.
Svinet protesterade.

Hur protesterade hon?
Jo, hon kastade toapapper på kvinnan jag pratade med.
Trevligt, jag skäms inte ett dugg.. jag lovar.

Inte nog med det, alldeles vid kassan så står det en sån där glassdisk.. vem tror ni hängde över kanten där med drägglet rinnandes längs hakan?
Svinet.

Det hela slutade med att jag kom hem med toapapper,risifrutti och 2 glassar.




Kommentarer
Postat av: Katrin

Jag vet hur det är.. pinsamt samtidigt som folk måste förstå att det inte finns så jäkla mycket man kan göra. Stå på dej och trösta dej med att det växer bort =)

2009-11-26 @ 15:12:55
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: ida

kan berätta imörra!

2009-11-26 @ 15:40:39
http://ihuvudetpaida.blogg.se/
Postat av: andreas

och jag tackar faaan för att ja inte har barn;D

2009-11-26 @ 15:47:29
Postat av: anders

Haha! Maya är i trotsåldern! Skadeglädjen lyser ur mina ögon! =p Anna känner igen sig fruktansvärt mycket..

Och hon har en i trotsåldern och en som är tonårstrotsig.. så där ska du bara veta vad du har att vänta.. =p

2009-11-26 @ 16:31:57
Postat av: Lina

Anders: haha jo tack jag vet :P

2009-11-26 @ 16:36:27
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Andrea

Good mommy!! Atleast she didn't get Pooh!!!

2009-11-26 @ 16:41:11
Postat av: Anonym

Du kanske ska börja sätta lite gränser istället för att "muta" barnet! Hon får ju fel inställning, hon tror ju då att hon kan grina sig igenom allting och få som hon vill! Sätt gränser, mendet betyder inte att du behöver vra elak!

2009-11-27 @ 07:53:43
Postat av: Lina

Anonym: Klart man lär sätta gränser, jag är väl inte dum?

Men när man är i en affär t.ex så är det inte så kul att fightas kan jag säga.

Nu vet inte jag om du har barn men om du har det så får du gärna berätta hur JUST DU gör när du är i en affär med ditt barn och det tjatas,grinas och slåss.

2009-11-27 @ 08:33:33
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tro mig jag vet...! Peppar peppar så är vi förbi den fasen nu och har fasta rutiner om vad som sker, och gör upp INNAN. men hon är ju 4 år och fattar vad man säger. men innan dess... oj oj jag bet mig själv

2009-11-27 @ 20:53:13
http://majomi.blogg.se/
Postat av: A bergma

Håller med dig Lina..

Va ska man göra när dom är övertrött och bara grinar och slåss..

Då är det fan inte kul!

Man kan ju inte ta tag i henne och säga åt henne på skarpen för då kommer ju nån moralkärring och anmäla till soc..



2009-11-30 @ 23:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0