Flåsarn- -

Rena rama kräkfesten!




Okej, jag älskar morötter, älskar älskar älskar morötter!


Men... alltid när jag äter en rå morot så får jag kväljningar,hicka eller kräkattacker, ALLTID!
Jag gör typ allt för att slippa dom där besvären; jag tuggar noga och äter sakta.. men inget hjälper.
Man kan ju fråga sig då varför jag inte slutar äta rå morot?
Svaret är enkelt... Jag älskar råa morötter!

Men så för några veckor sedan så läste jag DETTA... och då må ni tro blev jag rädd..

"hickan och kväljningarna beror på dysfagi, maten kommer inte ner helt i magen, utan stannar delvis i matstrupen.
kan beror på cancer, diafragmabråck, osv."

Jag har sedan dess googlat och sökt på dysfagi av rädsla för att vara drabbad av det...
Jag har minst sagt varit SKITRÄDD för detta!

Idag när jag gjorde middag så skalade jag morötter.. och självklart skalade jag en som jag kunde gnaga på medans jag lagade maten.. efter första tuggan kom kväljningarna..sen blev de värre och värre..
Tack och lov så slutade jag äta moroten innan jag kräktes = duktigt gjort!

Är det någon mer som har detta problem?






Hade tänkt skriva lite mer.. men nu börjar lite bra program på tv så jag har inte tid med bloggen..

Kommentarer
Postat av: Susanne

du är märklig !

2009-09-14 @ 22:14:30
http://sussieforslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0