Flåsarn- -

Dålig kommunikation?

Jag får så ont i hjärtat när jag hämtar Maya på dagis och ser att hon har gjort illa sig.. som idag t.ex.
Maya hade två sår i tinningen, jag fick inte kolla så noga men först såg det ut som ett stort bitmärke men sedan såg det mer ut som två rivsår.
Jag frågade henne vad som hade hänt och fick till svar att en dagiskompis hade gjort illa henne och jag blev inte förvånad när hon nämnde namnet på barnet, det har hänt förr flera gånger.

Visst, Maya är 2,5 år och kanske ljuger... men när hon fortsätter att berätta så litar ju jag på henne.
Det är min dotter, någon har gjort henne illa, det känns INTE okej och så tror jag ALLA föräldrar tänker om sina barn.

Jag hoppas att om Maya gör illa någon på dagis eller någon annanstans att barnets föräldrar kontaktar mig och berättar om det dom har fått höra, för på så sätt kanske man kan reda ut en del saker.

"Det är sånt som händer", det får man höra ofta av andra... visst, det kan ske, ibland. Men när det är samma barn, flera gånger om så börjar man ju undra.

Jag är väl medveten om att barn i just Mayas ålder kanske har svårt att förstå varandra när dom "pratar" med varandra, men samtidigt så vet jag också att de barn som går på Mayas avdelning talar riktigt bra och man har typ aldrig några problem med att förstå deras ord.
Dock kan ju barn ha lite svårare med att förstå.. så då kanske det är enklare att ta till diverse fula knep, så som att bitas,rivas, sparka eller slå. Men, det ursäktar inte det faktum att min dotter blev riven av en annan idag.

Kommentarer
Postat av: catarina

Vad säger fröknarna då? Tycker du ska prata med dem om vad du känner. Det är ju jätteviktigt att kommunikationen sker mellan er också tycker jag, att de berättar vad som hänt och hur det hänt eftersom du inte själv varit där och sett det.

2010-04-06 @ 22:01:06
http://chinaconinas.blogg.se/
Postat av: Elin Wattman

Hej! Ramlade in här av en slump. Hoppas det inte är D som gjort något.., och att du skulle ta upp det med mig om det vore så..

Ibland berättar också han om att barn slagit/bitit honom och så där.. Uj så ont det gör i mammahjärtat..

På hans storebrors dagis berättade fröknarna alltid lite vad som hänt under dagen när man hämtade, både bra och dåliga saker. Hade inget spec hänt så sa dom det med. Det tyckte jag var bra.

2010-04-06 @ 23:11:42
Postat av: Lina

Elin: Nej då, det är inte D som har gjort något :-) Och om det skulle vara så så skulle jag självklart kontakta dig om det..



Catarina: Jag frågade vad som hade hänt, men dom visste inte.

2010-04-07 @ 08:23:54
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Linda - mamma till Lovina

Hejsan!



Jag har igång två stycken tävlingar i min blogg.

Kika gärna in och se ifall det är något för dig!

Fina priser och enkelt att delta.



http://lindet.blogg.se/2010/march/pasktavling-med-smatt-snyggt.html



http://lindet.blogg.se/2010/march/vinn-ett-skotunderlagg-eller-en-varmossa-fran.html



Och har du redan varit med så strunta bara i detta;)



Lycka till!



kram Linda

http://lindet.blogg.se

2010-04-07 @ 22:35:33
http://lindet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0