Flåsarn- -

DEN åldern!

Maya har aldrig sagt att jag eller någon annan är dum.. men idag när jag hämtade henne på dagis och tog på henne skorna så fick jag för första gången höra detta:
-DUMMA DIG MAMMA!

Jaha.. nu är hon i DEN åldern, den där förbannade,dryga skitåldern då allt och alla är dumma.

När hon sa dom där orden så sa jag såklart att det inte är okej att säga så och att man kan bli ledsen om någon kallar en dum och så frågade jag om barnen på dagis säger så..
Vad tror ni svaret blev?


Maya sa att många säger så.


Jag hoppas att de andra föräldrarna inte ignorerar sitt barn om denne säger att någon är dum.
Jag hoppas att föräldrarna liksom jag, talar om att man inte får säga så.

Åh, tänk om man kunde vrida tillbaka tiden lite grann..
Det är så mycket som sker nu med Maya att man inte riktigt hinner med.
Nya ord varje dag, nya hyss och påhitt.
Men jag älskar henne, hon är mitt ljus, mitt allt.

Kommentarer
Postat av: Bajsmalins Oseriösa

Men gud så söt hon är! Ni måste vara bra jäkla stolta som gjort ett sådant fint barn!

2010-05-03 @ 16:49:08
http://bajsmalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0