Flåsarn- -

Åt helvete med alla löften!

Imorgon är det nyårsafton och de flesta kommer väl festa,käka god mat och umgås med vänner och bekanta.. och, inte att förglömma: De flesta kommer avlägga nyårslöften.
(som de kommer bryta nästan på en gång pga bakfyllan på nyårsdagen osv, osv.. )

I min lilla familj så kommer det inte alls se ut som det "ska". Vi kommer nämligen vara ensamma-Jag,Ante och Maya.
Vi kommer äta någon god middag och kanske lite ost och kex, och ha en myskväll framför någon bra film.
Men innan midnatt så kommer både Ante och Maya sova, vilket innebär att jag kommer vara vaken själv när det nya året blir.
Så när klockan slår 00.00 så vet ni vart ni kan finna mig: gråtandes pga ensamhet med en cigg i handen på min igensnöade uteplats.
Nej då, skämtåsido. Visst är det tråkigt att Ante ska gå och lägga sig innan tolvslaget, men vad ska jag göra åt det? Han måste ju orka kliva upp och jobba 12-timmars pass dagen efter - 05.45-17.30.
Blir nog jädrans mysigt ändå tror jag!

Några löften kommer jag inte avge heller för den delen.. ser väl det bara som en bonus om jag råkar sluta röka helt plötsligt år 2011, det kommer bli en bonus om jag råkar snubbla över ett gymkort och tappar 45 kg under närmsta halvåret.. osv.
Nä.. för i helvete, det är bara ett nytt år som kommer.. när allt kommer till kritan så visar bara det nya året på att vi alla kommer bli 1 år äldre.

Bjussar er på en bild från julafton-2010.

Maya med sin faster Emilia och "kusinen" Filippa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0