Flåsarn- -

Föds man som homosexuell eller blir man det?


Någonting jag stör mig riktigt jävla ordentligt på är när folk frågar annat folk hur länge dom har varit bög/lesbisk, fast egentligen så är det inte riktigt frågan jag irriterar mig på mest, det är svaret som oftast dyker upp;
"Jag blev bög/lesbisk för 1-2 årsedan" osv..

Ursäkta mig men..Jag trodde att man inte BLEV/BLIR homosexuell, jag trodde att man föddes så.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Men när svar likt det där ovanför kommer så börjar jag direkt referera till alla dessa fjortisar som ska revoltera lite och för att väcka uppmärksamhet i omgivningen så "kommer dom ut" som lesbiska eller bögar.

Och när man sedan frågar när dom kom på att dom var just homosexuella så får man svar som;
"Ja..jag var ju typ aa..bisexuell först".

Okej..

Ja det är ju jävligt bra att vissa kan bestämma själv vilken läggning dom har så att dom kan byta efter varje årstid.

Men jag då? Ja, jag FÖDDES heterosexuell. Det är inget jag har valt eller blivit genom åren. Jag bara är så.
Och nöjd som fan är jag med det.

Men vad säger ni som läser detta? Föds man som homosexuell eller blir man det?
ELLER, föds man utan någon som helst läggning?Formas läggningen av omgivningen och uppväxten?

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag kan säga de att min bror föddes iallafall till gay. Haha! Han va tjejig redan som liten. SKulle ha mina kläder och klä ut sig till tjej och va med mig och mina tjejkompisar osv.

Att "bli" homosexuell eller bisexuell med tiden tror jag bara är bullshit! ;-)

2010-02-07 @ 20:53:03
Postat av: Ida R

Jag tror att man föds som det. Dock så kanske man upptäcker det senare i livet. Men när man väl upptäckt det så borde man ändå ha anat någonting tidigare tycker jag.

2010-02-07 @ 22:29:43
http://ajdaas.blogg.se/
Postat av: Sara

googlade det här för tycker det är lite intressant och därför din blogg kom upp. Jag tror inte alls att man föds till homosexuell, sedan att man jämt har varit "tjejig" osv under sin uppväxt är väl en annan femma. Egentligen handlar det väl om båda gener och uppväxtmiljö, men jag tror inte att generna bestämmer vår läggning. Hetero- och homosexualitet är faktiskt någonting som vi i vårt samhälle har skapat som begrepp och rent naturligt finns det ju inget annat än kärlek till vemsomhelst, och fysisk sexualitet till det motsatta könet.



Tror vi alla föds bi. Sedan om man påverkas av miljön även om det är mycket tidigt i livet och känner att man dras till något speciellt kön är egentligen bara bullshit av dagens samhälle. Vi behöver ingen etikett för sånt.

2010-10-30 @ 03:14:48
http://sassiefierce.blogg.se/
Postat av: kalle

Ofta brukar man stödja sig på följande:



”Jag är född sån. Det sitter i generna.”



Detta uttryck har blivit allt vanligare. Men nu blir det svårare att skylla på DNA-sammansättningen: människans arvsmassa är kartlagd och det visar sig att miljön spelar en större roll än vad många hävdat de senaste åren.



För lite över ett år sedan publicerade världens ledande vetenskapliga tidskrifter, Nature och Science, sina resultat. I stället för de runt 100 000 gener som man trott att människan har, handlar det snarare om 30 000. Det är ungefär dubbelt så många som bananflugan, vilket förvånar forskarna. Slutsatsen av rapporterna går på den linjen; miljöns betydelse uppvärderas i förhållande till arvets.

The Observers vetenskapsredaktör Robin McKie skrev efter detta att rapporterna är ett dråpslag mot den biologiska determinismen: idén att personlighet, sexuell läggning, kriminalitet eller alkoholism – för att ta några av de vanliga uppfattningarna – skulle vara genetiskt betingat.

Robin McKie tar ett exempel: att det skulle finnas en särskild gay-gen. Redan innan dessa rapporter hade kommit hade de flesta vetenskapsmännen förkastat tesen att det finns en gay-gen. Ändå är den missuppfattningen fortfarande vitt spridd bland allmänheten. Men att homosexualitet skulle vara genetiskt betingat är alltså en myt.



SLUTSATS:



En männiksa kan vetenskapligen inte födas homosexuell, utan blir det beroende av vilka influenser som han upplever under sin uppväxt

Postat av: Anonym

om man föds som homosexuell, föds man som pedofil då med? eller att tända på djur tex? nej jag tror det är något man blir, men sedan har ju säkert vissa faktorer man föds med påverkan.

2011-11-05 @ 16:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0