Flåsarn- -

Middags tips!


Igår kom Ante hem från jobbet med ett recept i sin hand som han ville att jag skulle göra till middag.
Det var någon form av kycklinggryta med ädelost.
Jätte gott var det och alla tre i familjen åt jätte mycket, till och med Maya sa;
- Mmmm mamma jätte gott!

Fick en förfrågan igår på facebook om jag skulle lägga ut receptet här on tha fukking blog, så självklart kan jag göra det.

Recept på ädelost kyckling,3-4 personer:

*Kycklingfiléer (vi använde grillad kyckling som jag tog bitar av)
*Kycklingkrydda
*3dl grädde
*Ädelost ( vi använde Kvibille)

Skär kycklingen i bitar, stek i margarin, krydda ordentligt med kryddan.
När allt stekt färdigt så häller man i grädden,låter det koka lite och smular i ädelosten och rör om  tills all ost har smält.
Smaka av allt eftersom, ni kanske vill ha mer krydda i.

Servera med ris och en god sallad.


Kommentarer
Postat av: Sågen

fy fan låter gott de där kanske ska spara de där receptet

2010-02-03 @ 17:57:12
http://fredrik.sågström.se
Postat av: Katrin

låter ju kanongott det =) alex skulle älska det

2010-02-03 @ 18:48:26
http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0