Flåsarn- -

Vansinnesfärd längs E4:an!

Våran bil är en skrothög.

Åkte ut till Bergby idag efter att vi hade kämpat med att skrapa framrutan på bilen i ca 30 minuter men ändå inte fått fram mer än halva.

Längs E4:an, när vi typ var framme i Hagsta så blev hela framrutan helt igenimmad. Vi såg INGENTING och vi var på fucking motorvägen. Stabilt som fan.

Jag höll Mayas hand  och fällde tårar av rädsla, jag trodde verkligen att vi skulle köra åt helvete.
Ante fortsatte köra bara, trots att det inte gick att se något, han kunde inte stanna någonstans.
Kom fram till Hagsta tillslut och POFF så försvann allt bara och vi såg ganska så bra igen.

Vi drog suckar av lättnad, åkte hem till Antes farmor och farfar.
Mötte Ante pappa utanför huset och förklarade vad som nyss hade hänt och för första jävla gången så tog karln oss på allvar och försökte få bort all is med hjälp av sin brorsas kupévärmare.

För er som inte vet så har vi inget värmepaket i bilen vilket gör att det såklart inte finns någon värme alls i bilen och att eventuell is på rutorna typ är omöjligt att skrapa bort.


Efter någon timme där ute i byn så ringde svärfar till någon han kände och dom snacka ihop sig om att fixa bilen..
Dyrt som fan skulle det blir, närmare 3000 jävla spänn. Pengar som varken jag eller Ante har råd att lägga ut.

Men ingen fara, svärfar betala ;)


Så nästa helg så ska bilen bli hel och förhoppningsvis varm!

För övrigt så är min svärfar en knepig typ.
Vid middagen idag så satt vi alla samlade runt bordet, Ante,Jag,Maya,Antes farmor och farfar,svärfars fru + deras 2 barn, Ante farbror+ fru och 2 barn.
Ja, alla vi satt vid bordet.. förutom min svärfar, han stod upp vid diskbänken och kastade i sig maten, och han hade sin jacka på sig!
Sen sa han, innan vi andra ens hade hunnit börja äta;
-Tack o tack för god mat!
Och stack ut..

Så där gör han jämt, även om man är ute och äter med honom.. han sitter med jackan på sig och kastar i sig maten.
Inte så trevligt enligt mig.
Men, man kan ju inte lära gamla hundar att sitta och absolut inte min svärfar, han är av en egen ras.

Maya med sin farfar, Februari-2009!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0