Flåsarn- -

Barn ska INTE vara nakna på stranden!

Vi är och badar nästan varje dag på badplatsen här i närheten men även andra badplatser också, och varje gång så finns det barn i olika åldrar som badar naken, allt från bebisar till barn som är 7-8 år.

Jag tycker inte nakenhet är passande på en badplats där alla kan vistas.

Maya har alltid badkläder på sig när vi är och badar, antingen en baddräkt eller ett par badtrosor och den enda gången som hon vistas naken på stranden är när vi tar på henne badkläderna och när vi tar av henne dom och hon sedan får gå och tvätta av sig lite i vattnet.

Det finns många människor på stranden som man inte vet vilka de är och ofta har dom kameror med sig för att dom ska fota sin egna familj.
Jag vill INTE att min dotter (om hon är naken) ska "råka" bli med på ett foto som sedan kommer finnas hemma hos en annan familj.

Tanken på att andra, både män och kvinnor, skulle kunna se Maya naken får mig att rysa. Man vet ju aldrig vad det döljer sig för personligheter bakom de ansikten man ser.

Visst, det kanske är skönare att bada naken, men då kan man låta sina barn göra det hemma i en liten pool eller något där miljön är någorlunda kontrollerad.


Kommentarer
Postat av: Katrin

instämmer!!

2010-07-13 @ 11:34:11
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Kattis

Men dom som fotar sin familj och råkar få med sig ditt barn på bild, tror du dom ens tittar på ditt barn? (mer än eventuellt 'oj, här kom någon annan med!') och på vilket sätt skadar det ditt barn, om dom skulle kolla?

Det är ditt barns kropp, JA, men det innebär inte att hon måste dölja den..

2010-07-13 @ 14:05:56
Postat av: Sandra

Du verkar ha en extremt konstig syn på barn och nakenhet. Nakenhet är det mest naturliga som finns (utan att för den delen säga att man ska gå naken jämt och ständigt) och särskilt när det gäller barn är det ju absolut inga konstigheter med det hela. Vuxna kroppar är sexualiserade och där förstår jag att nakenhet kan vara svårare att acceptera, men barn är ju.. bara barn. Vill ni ta ifrån även barnen deras frihet att få vara exakt så som de är i sitt naturliga tillstånd? För vi vuxna får ju inte vara det längre, är det så du tycker att det borde vara?

2010-07-13 @ 15:56:35
Postat av: Karin

Barn ska inte vara nakna på stranden för att solen bränner upp dom, annars kan man ha småbarn nakna och sluta nojja tycker jag

2010-07-13 @ 18:59:56
Postat av: Karin

De pedofilerna du pratar om kan lika gärna gå in på bloggar och ta foton på småbarn så det går inte att skydda sig nånstans. Däremot är det korkat att de springer omkring nakna och bränner sig i solen, har man en gång bränt sig kommer huden ihåg det och man blir känslig på det stället hela livet. Fattar mig inte på folk som låter barn gå nakna utan solkräm hela tiden i solen.

2010-07-13 @ 19:02:49
Postat av: Elin

Håller med! Tyvär finns det allt för många läskiga människor, dom finns där man minst anar och dom är ofta andra än man tror.. Och nu när internet finns och alla lägger ut sina glada fina sommarbilder både här och där så har man ju ingen som helst koll på vart den där eventuella bilden med Maya i bakgrunden skulle kunna hamna. Nä.., badkläder på.

2010-07-13 @ 20:50:59
Postat av: Anonym

haha "kommer huden ihåg det". Kul skrivet.

Jag smörjer mitt barn och låter han bada naken.

Förväntar mig däremot att vuxna människor inte lägger ut kort där ett naket barn skulle synas.

DET om något tycker jag är vidrigt !

2010-07-13 @ 23:12:57
Postat av: Elin

Jag skulle aldrig lägga ut en bild på mitt barn helt naket på en blogg eller fb just pga att man Aldrig vet vilken som kan se det. Även människor som inte har en normal syn på barn finns på internet. Tror inte att ett barn känner mindre frihet i badbyxor eller baddräkt..

Hur andra gör är givetvis upp till dom, men mitt barn har både solkräm och badbyxor. Gärna kläder också för att skydda mot solen. Det är obehagligt vad solen kan ställa till med också...

2010-07-15 @ 08:57:41
Postat av: Anonym

va fin blogg ;)



lyckorus83 på familjeliv ;):love:

2010-07-19 @ 18:24:29
http://mammanemma.blogg.se/
Postat av: Erik

Bada någon annanstans då eller blunda. Nakenhet är det mest naturliga som finns och borde bejakas.

2010-07-21 @ 23:49:05
Postat av: Emelie

Leon har badat naken nästan hela sommaren. :) Det är ju självklart upp till var och en hur man gör med den saken, men jag har haft starkt solskydd så att han inte har bränt sej, för jag vill inte att han ska springa i blöta badkläder en hel dag och bli kall. Jag har faktiskt inte ens tänkt tanken på att det kan finnas konstiga människor i närheten, men dom hoppas jag på att slippa undan. :)

2010-07-23 @ 20:05:54
http://emelieloof.blogg.se/
Postat av: Kjell

Vi lever så långt från den verklighet vi en gång härstammade ifrån. Människan har inte förändrats nämnvärt från sitt ursprung. Låt alla människor bestämma själva. Det är bara vuxna som sätter deras egna begränsningar genom att fördömma andra. Lev och njut av friheten och livet.

2010-12-15 @ 00:20:32
Postat av: Livia

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :).

Svar: tack, kul att höra :)
Lina Forslund

2012-09-01 @ 13:24:39
http://allaprivatlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0