Flåsarn- -

2,5 årig liten flicka till salu!

Eller inte.
Vareviga jävla dag när man kikar in på Facebook (vad vore livet utan FB?) så ser man att någon mamma "annonserar" ut sina barn på statusen.
Men t.ex "En 2,5 åring till salu, någon som vill köpa?"

Visst, jag har skrivit så någon enstaka gång, men det ser SÅ INNIHELVETE JÄVLA fel ut så jag har slutat med det.
Vad är man för en förälder när man är villig "sälja" sitt barn på så sätt?
Det är nedvärderande, man kränker barnet.
Nåja, jag vet att det inte är på allvar, men det är ändå fel.

Klart man kan blir trött, less och grinig på ens barn när dom får utbrott osv.. men det tillhör ju bara deras utveckling.
Det är helt normalt att ett barn får vansinniga utbrott och är utåtagerande, till en viss mån.
Man får härda ut helt enkelt och trösta sig med att det går över!
Hade min dotter suttit tyst och stilla och aldrig haft sina utbrott så hade jag starkt funderat på om det var något fel.

Maya har dessutom en sån där period nu, en sån period där hon blir asförbannad,slänger sig på golvet och skriker, hon slår mig och beter sig allmänt svinigt.
Men det går över, det gör det ju, men när? det vet jag inte. Hoppas det är snart.

Flera gånger om dagen så får jag lust att bara packa mina saker och dra iväg.. men till vilken nytta? Varken  jag, Maya eller Ante mår bättre av att någon av oss drar hemifrån.
Men man blir less faktiskt..

Men hur jävligt ett barn ens beter sig så bör man INTE "annonsera ut" sina barn på nätet eller någon annanstans, det kan missuppfattas på många sätt.

Och jo, det är BARA mammor som gör det.. jag har inte hört eller sätt en endaste pappa som har skrivit på så sätt om sitt barn. Hur kommer det sig?
Söker vi mammor efter sympatier? Vill vi att folk ska bry sig och tycka synd om oss?
Jag tror att det är så.

Jag har börjat fundera på varför dom där mammorna valt att skaffa barn om dom nu inte orkar med uppgiften.

Nåja.. bara en tanke.


Kommentarer
Postat av: Jennie

hej tjejen!

hur är allt med dej?

kram

2010-05-03 @ 11:26:41
http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Mamma

HahaHaha!! Har du någon gång hört talas om ironi?! Och öppna ögonen om du är inne på det där berömda fb hela dagarna. Jag har sett minst 4-5 olika pappor som ANNONSERAR ut sina barn. Vad är det för fel med de?? Det är IRONI det är inte ALLVAR. Ta och skaffa dig ett riktigt liv kanske så slipper du gnälla på ALLT och ALLA i din så kallade blogg! Bara en tanke lixom :).

2010-05-03 @ 11:32:55
Postat av: Kristina

Jo jag förstår vad du menar, forsbacka är en skvallerhåla.. Men sen är ju frågan om det är charmen med stället eller det negativa :p

2010-05-03 @ 17:28:33
http://krillankraft.blogg.se/
Postat av: Elin

Det händer lite nu och då att jag funderar på att lägga ut just en sån där kommentar på fb :) Det har nog också hänt nån gång att jag verkligen gjort det en eller ett par gånger, men har kommit på att det ser kanske lite tokigt ut. Jag MENAR ju inte att jag vill sälja han, bara det att jag många gånger blir väldigt väldigt trött av att alltid vara ensam med honom, huvudet imploderar ofta..

Jag hade aldrig skaffat barn om jag varit ensam, men livet var annorlunda då det begav sig, jag hade sambo, villa, vovve, volvo, jobb... Nu finns inget av det där kvar utan det är bara jag, och en jag som ofta bor nere i fotknölarna.

Jag tror nog som du också, att jag skrivit så för att jag sökt lite sympati. Att få en kommentar tillbaka som bekräftar att det Är jobbigt att ha barn och att det Får vara det. Jag älskar honom inte mindre för det.. Ibland så har jag skrivit kommentarer om att det är jobbigt för jag önskat att någon ska komma på att dom kanske kan ta sig en sväng förbi oss en stund och hälsa på.. :)

Jag önskar ibland att jag kunde ha möjligheten att gå ifrån en halvtimme, bara för. Att bara få sitta på en bänk vid vattnet, bara jag, slappna av hjärnan och ladda batteriet..



Att pappor kanske inte skriver så där i samma utsträckning som mammor.., kan det ha något att göra med att det oftast trots allt är mammor som drar det tyngsta lasset när barnen är små? Nu vet jag inte hur alla har det givetvis, men när jag ser på min släkt och vänner och bekanta så är det oftast så att det är mamman som fixar hem och barn och jobb och pappan han fixar med hus o bil och jobb.

Bara en tanke.. :-)



Kul att vi fick leka med er i parken idag, det uppskattades väldigt av både mig och sonen. Vi har inte några barn omkring oss så lekstunder med dagiskompisar är toppen. Hoppas på fler tillfällen i sommar.



/Ds mamma

2010-05-08 @ 18:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0