Flåsarn- -

Hålla öronen öppna..

Vad ska man göra när det låter som om att någon som bor väldigt nära håller på att bli misshandlad?

Det var häromkvällen, söndagskväll rättare sagt, jag stod ute och rökte när jag hörde hur en kvinna skrek högt från våningen ovanför.
Denna kvinna talar inte svenska, så jag hörde inte vad hon skrek.. Men med tanke på de upprepande orden så lät det ungefär som om att hon ville att det skulle sluta.
Typ så här: "Snälla,snälla,snälla.... inge mer, inge mer, inge mer"

Ganska svårt att förklara.. men hon upprepade en massa ord i skrikande stämma och i vad jag tyckte lät som panik.
Det pågick säkert en kvart och jag visste inte vad i helvete jag skulle göra..
Jag var ensam hemma då också så jag kunde ju inte bara lämna Maya och rusa iväg.

Jag hoppas verkligen att det inte är så som jag tror.. och att det bara var en film som dom hade på väldigt hög volym... men med tanke på att det lät så verkligt så.. ja, jag vet inte.

Det enda jag vet är att jag ska fortsätta hålla öronen öppna när jag är ute och röker på kvällarna.


Kommentarer
Postat av: Katrin

Varför ringde du inte 11414 till polisen? Om hon verkligen blev slagen så skulle hon nog vara ganska tacksam om polisen kom och ringde på dörren... och pågick det så pass länge som en kvart så borde det ju synts på henne ordentligt efteråt ifall polisen varit för seg...

2010-05-26 @ 08:30:57
http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0