Flåsarn- -

Hundsjuka!

Jag har gått och blivit totalt hundsjuk, på många sätt.. dels på ett negativt, nämligen allergisk.
Men jag ska inte fokusera på det negativa just nu, det lovar jag.

Jag vill köpa en hund, en brukshund.
Enda sedan jag var liten så har jag haft hundar i min omgivning.. jag och mamma köpte våran första hund när jag var ca 6 år, en yorkshire terrier hane som var underbar, tyvärr så dog han hastigt då han blev ihjälbiten av en annan hund.
Sen gick det något år så köpte mamma en till hund, en pointertik som också var helt underbar, världens snällaste hund, tyvärr så dog hon i husbranden 2005. Saknaden efter dom två är stor och jag kommer aldrig att glömma dom.

När jag var 17-18 år så köpte jag och mitt ex en rottweiler, en liten hanvalp. Vi hämtade honom i Uppsala, anmälde oss till olika kurser och vi älskade honom som om att han var vårat barn.
Han älskade att följa med till mammas stuga och äta blåbär.
Jag förlorade honom när jag separerade från mitt ex, han lurade mig totalt en kort tid efter separationen och sade att han hade sålt våran fina Boss vidare..
Men jag har fått veta nu att Boss finns kvar i mitt ex ägo. Det känns förjävligt!
Det var MIN hund, det var JAG som tog det största ansvaret över honom och gick på de långa promenaderna.

Men i allafall, minst 1 gång per dag så sitter jag nu på blocket och kikar efter en potentiell hund till våran familj.. men det håller sig bara på en drömnivå än så länge. Vi har ju två katter och att köpa en hund i rottweiler storlek skulle nog inte passa sig så bra just nu... Men drömma får man.
Jag vill ha en stor hund, en hund man kan arbeta med, ta med ut i skogen och gå på långa promenader med, men man ska också kunna luta sitt huvud på hunden och gosa.

Jag vill så gärna..  men det får vänta. Den dagen som vi inte har några katter kvar och om Ante får fortsätta jobba på Sandvik så kanske det händer.
Man får ju inte lämna hundar ensamma hur länge som helst under dagarna, så om Ante får vara kvar på Sandvik så skulle det faktiskt funka.

Men som sagt.. det är en dröm.


Kommentarer
Postat av: Ellen

du är inte ensam om att vilja skaffa hund, jag vill så gärna ha men jag får vänta tills vi flyttar o jag måste välja mellan katterna eller hund.. vill så gärna ox ha hund


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0