Flåsarn- -

Lär dig att omvandla "tjatenergin" till en positiv energi och ge nytt liv till erat förhållande.

Jag har totalt ändrat attityd de senaste dagarna mot Andreas, jag tror att jag aldrig har tjatat så lite på honom någon gång. Och vilken förändring det har blivit här hemma tack vare det!
Vi har inte bråkat på flera dagar, men visst förekommer det lite smågnabb då och då.

Jag har lärt mig att acceptera han för den han är - en slarver.
Jag har lärt mig att jag inte kan förändra hans beteende, men däremot kan jag förändra mitt eget.


Dessa dagar har jag fått tillbaka mina känslor, jag är inte lika kall mot honom längre, men jag har en lång väg att gå innan jag kan visa det öppet.

Förut kunde jag tjata på honom säkert 4-5 gånger/dag att han skulle ta tag i disken, jag slösade alltså energi på att gnälla över något jag hade kunnat göra själv på mindre än 10 minuter.
Ingen mår väl bra över att tjata? eller för den delen - bli tjatad på?

Så innan ni kvinnor vräker ur er en massa tjat, se er om, finns det något ni skulle kunna slösa "tjatenergin" på i stället?

Jag har sett mig om, jag har insett vad jag gjorde fel. Jag ändrade på allt och nu känner jag mig lugn.

Så här vill jag ha det i mitt liv. Just nu är jag nöjd.


Kommentarer
Postat av: rock n roll mamma

det låter kanon!! härligt att man kan få det att fungera genom en så enkel sak som att själv ändra lite på sitt beteende!

2010-09-01 @ 20:10:36
http://emis.myshowroom.se
Postat av: Elin

Håller fullständigt med dig! att gnälla löser ingenting, men man vill ju ändå dela lite lika på sakerna man gör hemma ;)

2010-09-01 @ 20:11:50
http://www.Ilini.wordpress.com
Postat av: Kristina

Jag kan nog säga att jag håller med dig till viss del, men sen blir jag lite vrång samtidigt, att du säger att

"jag inte kan förändra hans beteende, men däremot kan jag förändra mitt eget."



Varför ska du behöva ändra på dig, jag tycker man ska kunna mötas på halva vägen.

Sen vet jag inte hur erat förhållande är, men det ska väl vara lika mycket åt alla håll, sen spelar det ingen roll om det handlar om barn eller hushåll.



Fast fungerar det för er, och gör ert förhållande bättre så tycker jag det är en bra idé.

2010-09-03 @ 21:34:52
http://krillankraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0