Flåsarn- -

Låt barnen få en bra uppväxt- snacka inte skit om den andra föräldern.

Det finns gott om unga föräldrar nu förtiden som går skilda vägar innan barnet ens har hunnit fylla 1 år. Och det är inte sällan man ser att det pågår ständiga dispyter mellan dom.

När sedan den ena går vidare, träffar en ny och lever ett bra liv, så tar det verkligen hus i helvete.
Den nya flickvännen/pojkvännen blir en hackkyckling och allt hat läggs på denna egentligen helt oskyldiga person.

Varför tänker inte folk längre än vad näsan räcker?

Det är ett barn inblandat!
Vem tror ni kommer må dåligt under uppväxten pga föräldrarnas konstanta gräl?
Ja, inte fan är det föräldrarna iaf.

Det är inte bra för ett barn att varje dag få höra negativa ord om den ena föräldern från den andra.

Varför inte bara glädjas över att barnet får två hem, två tryggheter?
Barnet ska alltid sättas i första hand!
Dina problem får du ta itu med sedan, eller sök hjälp.

Om nu t.ex mamman skaffat en ny pojkvän i sitt liv, var glad över det! Gläds åt att hon kan gå vidare med sitt liv och förhoppningsvis kan ge barnet ett tryggt och stabilt liv UTAN bråk.
Samma sak gäller självklart också om pappan träffar en ny.

Jag förstår inte hur "vuxna" kan vara så egoistiska och bete sig så jävla idiotiskt när ett barn finns med i bilden.
Allvarligt talat så blir jag äcklad, rent ut sagt spyfärdig!

Man kanske ska sopa rent i sitt egna hem innan man bestämmer sig för att kasta skit i andras.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag håller med dig fullt lina, tro mig jag har försökt, men vad gör man om den ena är så svår att ens försöka prata med?

Som hela tiden hittar på nya saker att ge familjen ett rent helvete?

som bara är ute efter att förstöra och förpesta?

Jag tänker enbart på denna underbara lilla unge dagligen, jag vill hennes bästa, vill få ett slut på denna intrigmakerskas beteende, jag vill få ett lugn.

Denna lilla underbara unge, är trygg här, inte ett ord nämns om den andra föräldern, på något som helst negativt sätt, för det anser vi är bara idiotiskt.



Jag smutskastar inte denna förälder på något sätt, jag vill bar att vi alla ska kunna komma överrens, därav att jag inte har sagt ett enda ljud till denna människa, förren nu, när hon valt att bosätta sig som granne hos oss.

Min gräns för vad jag klarar av gick där!

2010-09-06 @ 06:10:45
Postat av: Lina

Jeanette: Jag hoppas att du såg vad jag skrev inne på E´s blogg?

Håller på dig Nettan, jag vet att hon är otroligt svår att ha och göra med.

KRAM

2010-09-06 @ 09:14:23
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Emma

Lina, tyvärr förekommer inte detta bara hos UNGA föräldrar.. Men du har helt rätt i att det oftast är barnen som kommer i kläm, men nog tror jag väl att föräldrarna också mår dåligt av sådant här, annars är det något som är tok?

2010-09-06 @ 15:22:27
http://balbinsmamma.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Tack Lina det värmer :)

2010-09-06 @ 16:25:16
Postat av: Flåsarn-En tigermamma med humor!

Emma: Självklart så finns detta problem även hos "äldre" föräldrar, men det märks mest bland yngre kan jag tycka.

Yngre skriver ofta ut allting över Facebook och andra offentliga sidor.



2010-09-06 @ 20:24:59
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: carola

håller med dig helt och hållet.

Så tragiskt att barnen hamnar mitt emellan när vuxna människor inte kan bete sig.

Dom är ju helt oskyldiga.

kram och hoppas allt är bra

2010-09-06 @ 21:49:06
http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0