Flåsarn- -

Söndag = Vilodag?

Nej inte i det här hemmet i allafall.

Tvättstugan var bokad nu på morgonen, tack och lov så blev det bara två maskiner och de hänger på tork nu så snart är jag färdig där nere.
Ska försöka finna ork till att plocka undan, dammsuga, torka golv och diska.. men det är svårt, har så jävla ont i ryggen, den liksom låser sig i en viss position ibland.
(Tack för det, mammas nya soffa)

Andreas ligger och sover, och det får han göra. Jag tänker inte vara elak och väcka honom.
Han har jobbat hårt hela veckan och helgen på Sandvik och som grädde på moset så hade han en spelning igår kväll och jag vet inte när han kom hem i natt för jag råkade visst somna på soffan.

Han skickade ett sms igår och skrev att han hade feber, såklart.. nu är det hans tur. Jag och Maya har redan haft våra sjukdomar, så nu är det Ante som ska gå igenom skiten.

Denna vecka som kommer så ska Ante jobba natt, det innebär att jag får sova helt själv i sängen på nätterna.. och det gillar jag inte! Jag är så förbannat mörkrädd och tror att någon ska komma och knacka på mitt fönster.

Nåja, nu ska jag utöva The-Undanplockning-style!




Kommentarer
Postat av: Karin

Det där med att knacka på fönstret var jag fullkomligt livrädd för hela första året jag bodde här eftersom det ju på botten vi bor. Men jag sa när jag flyttade hit att alla kompisar som kommer och dunkar på rutan säger jag upp bekantskapen med PÅ RIKTIGT. Och det har funkat, ingen elak har dunkat alls. Och nu blir jag inte ens rädd när det knackar på. Så jag tror känslan går över!

2010-09-05 @ 20:01:23
Postat av: Mikki, mamma till Milo

Håller med dig. Jag tror det finns många fördelar med diktatur. Tex.. Snabbare beslut. Tror inte heller

att det skulle bli som i tyskland. alla är så rädd för det igen

2010-09-05 @ 20:17:19
http://mikkki.blogg.se/
Postat av: Annelie

skaffa eller låna en hund,då sover man garanterat..skulle någon våga sej på en knackning då så gör han nog inte om det..nästan så man ser fram emot det,,jag skulle släppa lös mina hundar direkt!!

2010-09-28 @ 20:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0