Flåsarn- -

Hänger tuttarna på dig ner? kan du ta dem och vifta med? kan du knyta en rosett? kan du slå en knut så lätt?

Nu är det Fredag kväll.. Maya har precis däckat här i soffan efter att ha varit ute hela dagen fram tills 30 minuter sedan.
Nu kan man slappna av, ta det lugnt och bara mysa.

Det har varit fullrulle med jobb för min del lär jag säga och denna vecka har jag varit assistent/resurs i en mellanstadieklass, och jag har trivts otroligt bra. Jag vill tillbaka, gärna imorgon helst, men då är det ju lördag, så det går inte.
Får nöja mig med att jag ska dit 28:e igen.

Nåja.. fan, jag är så jävla kass på att blogga nu förtiden... totalkass. Skitkass.Kisskass.
Jag ska bli bättre på det, jag lovar.... som så många gånger förr.

Förressten, hur mycket törs man klia i sina ögon innan de trillar ut?
Hur många gånger törs man snyta näsan innan den svartnar och trillar av(den bör ju lida av vätskebrist snart tycker jag)?
Och, hur långt ner kan man klia sig med tungan i halsen utan att kväva sig själv?

Det är vår nu. Det märks verkligen.
Om jag fick välja mellan pest eller pollen så skulle jag nog välja pest om jag ska vara ärlig.

För sisådär 346 år sedan så fick jag dispens för att få sprutor mot min förbannade allergi, och sprutorna var underbara och hjälpte något så otroligt.
Varför fick jag dispens? jo för att jag tål inga allergitabletter och blir som död när jag har tagit en.

Jag var tvungen att sluta med sprutor när jag var gravid 2007, men hör och häpna så gjorde graviditeten att jag inte var allergisk mot något helt plötsligt.
Men nu så har allergin kommit tillbaka och har gjort det med en käftsmäll som heter duga.
MEN, nu har jag faktiskt fått tag på några allergitabletter som jag kan ta utan att bli som en apatisk människa med sömnberoende. Så trots allt så är jag lycklig och kan faktiskt börja njuta av våren för första gången på flera år.
Dock så kommer ju allergin tillbaka så fort tabletten går ut ur kroppen så då är det ju bara och proppa i sig en tablett till.

Nä fy vilket ointressant inlägg. stackars er som får läsa.

Nu ska jag hämta godis!

Kommentarer
Postat av: Karin

2011-04-15 @ 22:05:46
Postat av: Karin

Jag behövde inte ens dispans förut utan jag ringde bara och fixade sprutan, blev erbjuden den när jag ringde om recept för allergitabletter, men nu när dom inte ger den för eventuell benskörhet är det piss och pest! Funderar nästan om det är värt benskörhet och tvinga dom att ta sprutan på mig. Men taskigt värre om jag lever länge och benen går av vid minsta sak hmm.. Nä vi får nog stå ut.. :cool:

2011-04-15 @ 22:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0