Flåsarn- -

En tid av frågor och funderingar från en som snart blir 4 år.

Ofta om vi är ute och åker bil någonstans så brukar jag och Andreas visa Maya vart vi bodde när vi var små och innan Maya fanns.
Det sätter igång en massa tankar i Mayas huvud och inte så sällan så kommer en fråga upp;
-Men vart var jag dårå?!

Vi försöker förklara för henne att hon inte hade flyttat in i min mage än och att vi själva var små, eller yngre. Men det är svårt för henne att förstå att vi faktiskt också har varit barn en gång i tiden och att hon inte alltid har varit med oss.
Eller jo, i hennes värld så har hon alltid funnits med oss, men vi levde ju 20 resp. 21 år utan en liten Maysan i våra liv.

Det kommer många funderingar och frågor från henne nu för tiden, t.ex som häromveckan när jag ropade på henne;
-Maya kom!
-Vad är det mamma?
-Nä, det var inget. (jag glömde bort det jag skulle säga)

-Men MAMMA! Varför säger människor att dom ska säga någonting och sen så säger människorna bara inget?

Eller som när jag fick min cykel och Maya såg mig cykla på den för första gången;
-Meeen mammaaaa ( suckande), du måste ju ha stödhjul!
-Nej, jag behöver inte det.
-Kan du cykla utan stödhjul?
-Ja Maya, det kan jag.

Snacka om att ungen såg förvånad ut när hon såg mig cykla iväg utan dom där stödhjulen.

Det är en sådan rolig ålder som hon är i nu tycker jag, det är jättekul att höra alla berättelser, frågor och funderingar och man får sig ett gott skratt varje dag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0