Flåsarn- -

Vuxenmobbing- jävlar vilket moget beteende. Eller?

Om man är vuxen (nej jag räknar inte dig som är under 20 år som vuxen) så förmodar jag att man har nära vänner, vanliga vänner, bekanta och även fiender.
Jag tror också att man har lärt sig av sina tidigare misstag och att man kan ta ansvar som en vuxen bör kunna göra.

Många tror att mobbning bara sker bland yngre, dvs skolbarn.
Fel fel fel.

Tro det eller ej, men mobbning sker ÄVEN bland vuxet folk.

Man kanske är ett glatt kompisgäng på sisådär 5-6 stycken 20+are som träffas för att festa, gå på varandras bröllop och barndop, stöttar varandra i med och motgångar och älskar varandra precis som dom är.
Men så händer det en dag att en av vännerna inte är med på någon träff..
Vad tror ni händer då?
Jo sannolikheten för att en massa skitsnack ska ske om den person som ej är med är stor.
Man kanske snackar illa om hur kompisen uppfostrar sitt barn, hur den beter sig bland folk eller så snackar man bara om hur ful och illaluktande människan är.
När personen i fråga i en senare träff är med och en annan kanske är borta så är skitsnacket igång igen, men inte om samma person som innan.

Jag har själv upplevt detta och varit med i en sådan cirkus och det slutar sällan bra. Det finns alltid någon som är ÄRLIG och som törs berätta för den som blir utsatt om vad som sker.

Detta finns i alla kompisgäng, utan tvekan. Man eller kvinna? det spelar ingen roll, men jag tror att det mest sker hos kvinnor.

Vi är så kritiska mot varandra hela tiden och vill alltid få oss själva att se bättre ut genom att trycka ner någon annan.

Jag blir illamående av sådant här.

Innan man börjar snacka så kanske man ska se om sitt eget hus och försöka tänka lite längre än vad näsan räcker.

Jag tycker att det är fullständigt idiotiskt att vuxna människor som ska vara förebilder för den yngre generationen beter sig som omogna fjollor i en situation där det sker en massa skitsnack.

Vem törs avbryta när snacket pågår?? Vem törs sätta ner foten och säga:
"HÖRRU! Det är faktiskt en vän du snackar om!"
Tyvärr så tror jag inte att det är så många som törs det.

Ja jag kan erkänna här och nu att jag är skitduktig på att snacka skit, men jag är NOGA med att det jag snackar om inte är taget ur luften!  Och jag är noga med att INTE trycka ner någon närstående person!

Exemplaret jag skrev om här ovan är som sagt bara ett exempel, inget annat.



Kommentarer
Postat av: Elin

Mobbning är förjävligt, oavsett ålder på de inblandade.. Det förekommer säkert mer eller mindre på var o varannan arbetsplats kan jag tänka mig. Man tycker att vuxna människor ska fatta bättre, men många kommer nog aldrig att fatta...



Apropå skitsnack så definierar Jag det så att skitsnack för mig är när man säger saker som inte är helt sanna om andra, bakom deras rygg. Men att prata om någon med någon annan är skvaller..

Mitt ex var skitsur på mig för att jag som han tyckte "snackade skit" om honom till våra vänner. Då sa jag att om han vill att jag ska sluta snacka skit om han så får han väl sluta bete sig som skit.

Vill man att folk ska ha bra saker att säga om en så lär man ju bete sig på ett bra sätt...

Så länge som det man säger är sant och man kan säga det direkt till personen också så tycker jag inte att det är skitsnack..

Sen kan man ju tycka saker om skvaller också. Fast till viss del gillar jag skvaller, så länge det inte går till överdrift..

2011-06-06 @ 00:38:48
Postat av: Stephanie

Jag kan inte annat än hålla med!! :thumbup:

2011-06-06 @ 00:43:01
http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: carola

just nu är jag utfryst här på området bara för att en viss idiot fick spel på Tilda och sen lät det gå ut över mig.

Har sån lust att berätta för alla vad alla säger om varandra men då blir jag på lika nivå.

Dom hejar knappt, vänder ryggen till...

Så fruktansvärt omoget då jag inte gjort något alls..

Bara lär mina barn att be om lov innan dom lånar saker, jag säger till barn som springer i kolonilotterna och förstör...

Dumma mig...

Trodde aldrig jag skulle få vara med om dylikt..

2011-06-07 @ 22:17:54
http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0