Flåsarn- -

Nu är Flåsarn arg!

"Klipp dig och skaffa ett jobb" - Vem fan har inte hört dom orden? och alltid kommer det från någon pajas som glidit fram på en jävla räkmacka genom livet.

Om det nu vore så himla enkelt att bara man klippte håret så  får man ett arbete så skulle nog alla vara rakade och sitta på något stylat kontor med snygga assistenter och någon annan som gör allt jobb åt en.

"Äsch, så svårt är det inte att skaffa sig ett jobb, du får ju inte vara kräsen, ta det som finns"
Nog fan ska jag vara kräsen allt!
Jag har redan suttit och kräkt ur mig goja i en telefon, fått skäll av chefen för dåligt "sälj" trots en egentligen skitbra "säljdag".
Jag har redan sprungit runt på olika förskolor och skolor i kommunen och agerat pedagog och försvarat förskolorna och skolorna mot arga föräldrar som är missnöjda med ordinarie personalen.
Varför har jag som arbetslös ingen rätt till att vara kräsen?!
Jag vill inte sitta där med ett indregglat headset och låtsas sälja "värsta braiga abonnemanget" till någon ilsken kärring från Smålands mörkaste skogar och samtidigt tävla om nå löjliga biobiljetter.

Varför ska jag "nöja mig" med ett jävla skitjobb där lönen bara består av en rutten provision? I sådana fall skulle jag lika gärna kontakta någon och börja jobba som prostituerad.

Är det fel av mig som människa att enbart nöja mig med arbeten som ger en en fast arbetsplats och en skaplig lön?


Kommentarer
Postat av: Katrin

nä jag håller helt med dej... jag har till o med sagt till erbetsförmedlingen att jag inte söker fler telefonförsäljarjobb och dom har sagt att jag slipper. jag är inte så kräsen.. jobbet på kadax i höstas var väldigt fysiskt påfrestande men jag trivdes bra som fan ändå.. mina handleder pajade totalt. men vafan.. bara man slipepr sitta o ringa runt. BLÄ! Lite smått kan jag ändå förstå att man inte kan vara så kräsen... provar man lite allt möjligt så får man ju ändå erfarenheter som gör att man lättare kan få annat.. men jag vickar än jag..

2011-03-04 @ 00:47:58
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Elin {Mamma till Theo, ängeln Meja och bebis i magen}

Jag håller med dig! Som arbetslös FÅR man vara lika kräsen som alla andra om inte ännu mer! Klart som fan att man inte vill ha skitjobben även om man är arbetslös! Jag håller helt och hållet med dig!

2011-03-04 @ 12:59:40
http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast samtidigt så har man ingen utbildning eller arbetslivserfarenhet så måste man ju börja någon stans och då tycker jag inte man kan vara kräsen. Du bor ju inte själv utan har en familj att tänka på.

2011-03-04 @ 21:13:32
Postat av: Karin

Håller med dig om att du inte ska behöva ta såna jobb du redan provat på och inte passar för. Men att du inte nöjer dig med annat än fast arbetsplats och skaplig lön är nog att sväva lite i dagens tider.

Jag fyller 35 i år och har fortfarande varken fast jobb eller fast arbetsplats eller skaplig lön heller. Jag har en pisslön som jag försörjer mig och min dotter på och jag hankar mig fram bäst det går.

Många, många har det så. Hoppas in extra där det finns jobb, och tjänar några kronor här och där.



Så vill du jobba med barn så kanske du ska fortsätta inom det?

Att man får medla mellan folk hör till, de använder alltid vikarier som det.

Man får ta skit som vikarie också, så är det!! Bara att svälja det och tänka att ju mera man jobbar desto bättre blir det och desto mer mjölk får man på bordet till familjen.

Tack för mig hej.

2011-03-04 @ 22:03:12
Postat av: Zabine - Wildasmamma ♥

HAHAHA I fucking love you... ÄLSKADE INLÄGGET OCH JAG KUNDE inte sagt de bättre själv!!! =)

2011-03-05 @ 00:05:14
http://wildasmami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0