Flåsarn- -

Pappalängtan.. hur gör man?

Idag är det Söndag och Ante jobbar 12-timmars, alltså från 05.15-17.15, det var lika igår.
När han jobbar så här så får jag stora problem här hemma med Maya.
Hon får sådan pappalängtan att hela hennes dag raseras och hon blir på världens värsta humör.

Vi har nyss kommit hem från Catarina och pappa där Maya har visat sig från sin grinigaste sida trots att hon blev bjuden på pannkakor.

Men vad gör man när ens barn längtar efter sin pappa så mycket?
Vi alla tre bor ju faktiskt under samma tak och lever som en familj så jag tycker inte att den här pappalängtan borde vara så stark som den är.

Jag hade förstått henne om vi var separerade och hon inte hade träffat honom så mycket.

Igår var det faktiskt en bra dag och Maya var på ganska så strålande humör..önskar att hon kunde vara lika idag.

Men ännu en gång, hur fan gör man?
Jag kan ju inte ringa till Ante och be honom komma hem och jag kan inte be honom säga upp sig från sitt jobb och vara hemmapappa.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ni kan kanske förklara för henne gemensamt, om ni inte redan försökt det vill säga. Finns en ganska smart sak man kan göra annars, som många säger fungerar på deras barn.

Att göra en bok om den de saknar, så de kan sitta och titta och prata, då blir personen på ett sätt närvarande även om han/hon inte är det. Kan ju fungera men inte säkert :)

Annars tror jag att det är nått övergående och hon kommer att få ur sig det, även om det kan ta tid :S

2011-03-13 @ 14:39:58
http://lilytheflower.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jobbigt när de blir så här men ha tålamod! Det blir bättre... :-s

2011-03-13 @ 15:18:08
Postat av: Kimmizz

Hej!!



Som du kanske vet så har jag 3 barn hemma och deras pappa jobbar borta hela veckorna. Är endast hemma lördag-söndag. Sen åker han igen. Dom har enorm pappa längtan. Men jag har försökt göra något bra av de hela. Vi bakar och gör saker hela tiden för att dagarna ska gå snabbare. Sen när kvällen kommer så blir de värst för mig, då brukar barnen se pappa i cam samt ringa till pappa. Jag tror att Maya är en liten bus tjej som bara vill pröva ditt humör för att se hur Du reagerar för att visa DIG att hon försöker sitta över dig. Förstå mig rätt!! De du ska göra är att säga till Maya att idag ska vi göra de, de, de och sen förbereda middagen så kommer pappa sen. Och när ni ätit middag kanske pappa och Maya ska se bompa för att du sedan ska lägga henne. Att du inte låter Ante ta så mycket plats. Hoppas de löser sig för er. Vet hur jobbigt de kan vara =) KRAM

2011-03-13 @ 16:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0