Flåsarn- -

Det där med tupplurar har aldrig riktigt varit min grej

Jag förstår inte hur folk kan ta tupplurar hit och dit varje dag.
Är man sjuk så kan jag ha en viss förståelse men annars då? vore det inte skönare att ta en promenad, få lite frisk luft och bli pigg på det sättet?

Om jag är trött och går och lägger mig för att sova en stund mitt på dagen, då blir jag helt slut sen när jag har vaknat. Mitt huvud känns som bomull och jag känner mig febrig.
Så jag är väldigt försiktig med att ta tupplurar och försöker i stället hålla mig sysselsatt.

Ante är expert på att ta långa tupplurar.. och ja, han blir slöare efteråt.

Va fan gott folk! Sluta känn efter hela tiden! Gå ut, andas in av den friska höstluften, spring runt bland alla färgglada löv med barnen och försök att skratta, så ska ni sa att ni kommer känna er piggare!


Kommentarer
Postat av: Karin

Precis så där är jag också, lägger jag mig på dagen och ska sova en stund så är jag totalt borta resten av dagen, känner mig helt luddig och fungerar inte alls. Jag skulle jättegärna vilja lägga mig och sova en stund till när dottern åkt till skolan om jag är ledig men jag klarar inte av det för hela dagen är förstörd sen.

2011-11-06 @ 10:05:47
Postat av: Linnsey

Så är det för mig med, om jag sover mitt på dagen får jag oftast ont i huvudet och är mycket tröttare när jag vaknar, så jag sover sällan på dagen, dock händer det ju ibland att man råkar somna ändå.

2011-11-06 @ 14:06:46
http://linnsey.bloggplatsen.se/
Postat av: Elin W

Vore det så lätt som att gå ut och hoppa i löven för att bli piggare så vore det ju fantastiskt...

För några år sedan kunde jag inte sova mitt på dagen heller (ja förutom när jag jobbade natt då) men nu för tiden tar jag alla chanser jag får till sömn. Fick ett par tre timmar idag och det var underbart! Fick tillbaka lite ork och energi och har kunnat fixa lite hemma, lekt med sonen och inte varit den där surmamman som jag lätt blir nu för tiden annars..

Så nu hoppas en på en god natts sömn också så kanske livet är ännu ljusare imorgon :) Go natt! :)

2011-11-07 @ 19:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0