Flåsarn- -

Det bortglömda barnet och zombiepappan.

När jag kom hem från jobbet i dag kl 15 så möttes jag av en stor reklamhög innanför dörren, en närsläckt lägenhet och snarkningar från sovrummet.
"Vart är Maya?" började jag undra.
"Hm, Ante skulle ju hämta henne 14.30"

Med arga steg gick jag mot sovrummet, slängde upp dörren, skrämde slag på Ante genom att skrika diverse elaka saker och sprang sedan iväg till dagis.
Personalen på dagis såg minst sagt chockade ut när jag kom dit och nästan skrek:
"ÄR MIN DOTTER HÄR?!!!!!"

Hon var där, som tur var.

Ingen skada skedd, Maya lekte och hade kul, hon hade ju till och med fått mellis på dagis och bara det är ju en lycklig stund för ett dagisbarn.
Allt var hur lugnt som helst.

Så där kan det gå om karln jobbar natt och frugan jobbar dagtid och inte kan vara hemma och agera väckarklocka.
Får hoppas att han fixar hämtningen i morgon.


Ante och Maya 2010


Kommentarer
Postat av: ida

hihi! kom ihåg nu att min mamma glömde hämta mig en gång på dagis. jag var sist kvar av alla barn. men det var bara en gång som tur var ;) kan tänka mig att en mamma som glömmer sitt barn får ganska dåligt samvete och känner sig som en såkallad DÅLIG mamma.hihi

2011-09-20 @ 19:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0