Flåsarn- -

The war is oooooooon!

Jobbat hela dagen, kom hem runt 17 efter att ha hämtat Maya på dagis.
Funderar på om jag ska ha lite tidsinställda inlägg så att det även finns inlägg att läsa när jag jobbar.
Vad säger ni om den idén?

Här har det i alla fall varit krig. Som fan.
Sedan klockan ställdes om och kvällarna är ljusare så har Maya svårt att förstå att det är kväll när klockan är 19, så hon har lagt sig när det blivit mörkt, runt 20.30-21.00 tiden. Men i dag så tänkte jag att hon skulle få fortsätta med sina gamla sovrutiner, dvs lägga sig kl 19, läsa en bok och sjunga några sånger.
Jösses Amalia säger jag bara.

Ungen skrek, grät och slogs av förtvivlan för hon skulle minsann inte gå och lägga sig.

-JAAAAG ÄÄÄÄR HUNGRIG PÅ KVÄLLSFIKA!!!!
-Men du har ju precis käkat kvällsfika Maya!
-JAG VILL HA MEEEER!
-JAG VILL HA EN KIWI!
-JAG VILL HA EN MACKA!
-JAG VILL HA CITRONSAFT!
osv.. osv..osv..

-Mamma du är dummast i hela världen!

Jo men tack du, tur att du är så jävla trevlig hela tiden då (fick jag lust att säga tillbaka) men ibland är man tvungen att bita sig i tungan.

När hon äntligen låg i sängen så fortsatte allt jävelskap.
-LÄÄÄS EN BOOOOOK!
(skrik och grin)
-När du har lugnat ner dig så kan jag läsa.
-JAAAAAG ÄÄÄÄÄÄR LUUUUUUUUGN NUUUUU!
(skriker högre än innan)
-SJUUUUUUUNG!
-Nu går jag härifrån en liten stund så kommer jag tillbaka om ett tag när jag hör att du har blivit lugnare, God Natt.

2 minuter senare hör jag tysta snarkningar från Mayas rum.

Skam den som ger sig!

1-0 till mamman!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Känner så väl igen det där Lina, här är det samma sak som sker varje dag.

Men mamma det är ju ljust ute, jo men nu är det kväller. Alltid lika svårt så en mörkergardin är att rekomendera och fälla ner persienner och säga, nämen nu är är det mörkt ;)

skrattar

2012-04-02 @ 20:14:20
Postat av: Annso

Samma här, men här blev han utan kvällsfika, stackars barn, skär i mammahjärtat, men sover gör han :-) Elaka jag!!!

2012-04-02 @ 20:27:22
Postat av: ida - nagelteknolog

haha, var det inte andreas som inte ville gå o lägga sig när han va liten & det fortf var ljust ute?

2012-04-02 @ 22:01:08
http://ihuvudetpaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0