Flåsarn- -

Nu ska vi försöka hitta tillbaka..

Ja, till vardagen alltså. Vi ska hitta tillbaka till en fungerande vardag, för hela familjen.
 
Jag och Maya har haft jullov sedan 19:e December och kommer att ha det fram till Torsdag denna vecka.
Som vanligt med lov så ruckar man en hel del på de rutiner man vanligtvis har, t.ex så är sovtiderna inte något man står fast vid, vilket innebär att Maya inte gått och lagt sig förrän 21-22 på kvällarna oftast.
Nu är det ju bara några dagar kvar till lovet är slut och skolan börjar igen så nu är det dags att försöka ordna det här med sömnen. Tycker att första kvällen (idag) gick skapligt iaf, hon kröp ner i sängen kl 20 och somnade 20.30.
Imorgon så satsar vi på att krypa ner i sängen 15 min tidigare.
 
Middagsmaten har också ruckats på ganska mycket dessa lovdagar.. vissa dagar kan vi äta middag kl 16 medans andra dagar kan klockan bli 19 innan vi har satt oss ner vid matbordet.
I vanliga fall så äter vi mellan 16-17.
 
Ska bli så skönt att återgå till en riktig vardag igen..
Hur mycket jag än älskar lov och ledigheter så finns det ju en viss gräns.
Jag håller på att dör av tristess ibland lär jag säga.. 
 
Idag har jag mitt i allt trök iaf druckit kaffe med vännen Andrea , städat bort julen och bakat snus med Ante.
 
Nu ska jag slööööaaa
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0