Flåsarn- -

Dag 15, med fokus att må bättre!

Onsdag.. har lämnat barn i skolan och ätit min frukost.
 
Något som verkligen har ändrats drastiskt dessa 2 veckor är mitt behov av frukost och lunch. Sånt där jag aldrig har varit noga med tidigare.
Jag har i många år varit väldigt "svåräten" på morgnarna och skippat frukost eftersom att det oftast har fått mig att må dåligt de gånger jag har försökt att äta. Lunchen har jag skippat för att det bara har känts onödigt.
Men nu vaknar jag hungrig på morgnarna och behöver den där energin som man får av en stadig frukost. Så det är den jag lägger mest fokus på just nu.
 
Har lite efterlängtad träningsvärk idag, både i rygg,ben och mage. Tänk vad lite hemmaträning kan göra!
Körde ett kort men intensivt pass här hemma igår eftermiddag och använde cykel,hopprep och hantlar. Jag körde slut på mig själv, men på ett positivt sätt. Att tänja på gränserna är en fantastisk känsla!
 
Jag längtar tills den dagen jag får sätta min fot på ett gym igen, var flera år sedan senast.
Men jag vill inte ha ett vanligt gym.. jag vill kämpa med att välta däck och sådana där skrotpass, haha. Jag vill springa i skogar, hoppa över stockar och stenar, springa i trappor och verkligen känna att jag kämpar.
Lugna händelselösa promenader är inget för mig, fast jag vet att dom också är bra såklart.
Det måste hända något, det måste kännas! Svetten ska rinna, jag ska gråta och får jag en hemsk träningsvärk efteråt så är det min belöning.
 
Jag behöver finna någon som vill samma sak som mig. Min karl kämpar på skitbra med promenader och cykling, men han är inte alls intresserad av samma som jag är.. han vill inte springa i trappor och välta däck. Men vem vet, han kanske når den punkten en dag då han också vill göra dom grejerna.
 
Så sitter du och läser detta och känner att du vill exakt samma sak som mig, ja men hör av dig då! Bara bra om man är två,tre eller fler som kan pusha på varandra till det extrema. 
 
 
Nu ska jag fräscha upp mig lite och köra en vän till Sandviken, men efter det så blir det ett hårt pass!
 
Kom ihåg, man ångrar aldrig en promenad eller ett träningspass!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0