Flåsarn- -

Klä barnet efter vädret!

Oj, var några dagar sedan jag skrev nu... sorry folks men det blir så, har ju fullt upp med jobb,barn,sambo och hem..

Är ensam hemma nu,så nu hinner jag faktiskt blogga lite :)
Men vad ska jag blogga om?!  Hmm.. *tänker så det knakar*



Igår när jag hämtade Maya så berättade fröknarna att Maya kändes lite varm och febrig när dom var ute, så dom fick ta av henne mössan...Okej,tänkte jag och frågade vad hon hade haft på sig för kläder ute och till svar fick jag:
-Förutom strumpbyxorna,jeansen och tröjan så tog vi på henne fleece tröjan,jackan och regnkläder.

Men hallå?! Skulle dom själv vilja vara ute i solen med SÅ MYCKET kläder på sig? knappast!
Ante hade sagt på morgonen att här har ni lite OLIKA kläder att välja mellan beroende på vad det är för väder!
Vad exakt var det dom inte förstod?
Klart som fan att ungen blev varm och kändes febrig med alla de kläder som dom satte på henne, och hur dom kunde få plats med fleecen under jackan är för mig ett mysterium.
Stackars älskade Maya.

Men men..


Nä.. nu ska jag läsa lite bloggar och sedan städa undan lite, tänkte även försöka hinna med att skura golven innan mina älskade terrorister kommer hem.
Sen ska man göra mat och se på Unga Mödrar.

I morgon jobbar jag ifrån kl 9-16.30 i Hagaström,var där för några årsedan och hade inte någon bra upplevelse men hon jag snackade med idag lät så trevlig, så jag tror inte att det blir några problem i morgon :)

Hörs då!


Maya och hennes faster Emilia,annandag påsk hos farmor Ingela och Lasse.

Kommentarer
Postat av: Mirry

Hej där, vilken snygg blogg du har!



Passa på att anmäla den till Veckans Blogg, vinnaren belönas med en länkning!

2009-04-15 @ 16:42:13
http://www.arntyochmirry.se
Postat av: catarina

vet vad du menar. Vi har haft samma problem ALLA dagis år!!! häromdan sa jag att jag tänker tvinga på fröknarna fodrade overaller, fleecetröjor, galonkläder, vantar o mössor! Sen ska jag tvinga dem att jogga ett varv runt forsbacka för att känna efter hur det känns att vara så "välklädd" när man rör på sig hela tiden. Klart att de fryser lite grand när de står på en o samma fläck o umgås med kollegor utomhus en hel dag...

2009-04-16 @ 12:32:26
http://chinaconinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0