Flåsarn- -

Barnvagns mode...

Sedan jag fick reda på att jag var gravid (Januari-07) och man började kolla runt efter barnvagnar så upptäckte jag att det går ett mode i just barnvagnar..
Alla hade såna där Djungel-Urban vagnar (urban jungle) som man kunde sy egna sufletter till och styla om precis hur man ville typ.. ja, jag ville ha en sån, men hur stora barn ryms i en sådan liggvagn egentligen?

Ni ser ju själva, ligg vagnen är jäkligt liten..

Min dotter vägde 4.1 kg när hon föddes, och hade jag haft en sån vagn så hade hon nog inte kunnat få plats i den så länge...












Igår när jag var på Köpis (Valbo Köpcentrum) så såg jag en nybliven mamma plocka ut en sådan här vagn
ur bilen: Stokke.



Och sedan satte hon sin bebis där i som inte kan ha varit mycket äldre än 2-4 veckor.

Tycker ni att vagnen ser mysig,varm och skön ut för ett litet barn?

Det tycker inte jag.



Jag led med bebisen som låg där och skrek, han kan ju ha skrikit av hunger också.. men jag väljer att tro att det var för att vagnen inte är nå skön.









När jag själv skulle till att välja vagn så var det som sagt en hel del saker att tänka på..
Men så skulle Antes moster sälja deras Emmaljunga Combi vagn från -06(Ligg/Sitt vagn) så då slog vi till på den.
Den däremot såg mysig och varm ut, gott om plats fanns det för ett växande barn också.
Den var perfekt.
Men man skämdes ju lite när man gick på stan eller någon annanstans och det kom UrbanJungle barnvagnsmaffior... det kändes som att man var så jäääävla fattig liksom...
"Här kommer dom med världens finaste vagnar medans jag går med en vagn som är 1 år gammal och är från Emmaljunga"



Här nedan visas vagnen som vi FORTFARANDE äger och använder;
 



Har ni också märkt av denna barnvagnshysteri?
Skriv vad ni tycker och tänker om dessa vagnar och berätta gärna vad ni har för vagnar till era barn..

Jag tål att höra att min vagn är fulast, för det tycker jag själv ;) Men fan va gosig och skön den har varit för Maya.



Kommentarer
Postat av: anne

ja vagnen ska vara mjuk o gosig!!!! Inte snygg... det skadar ju inte att den är snygg men fan...

vi när Aleksi föddes(05) köpte vi en vagn till honom (modell från 04)använde den hela hans tid och även till Elina som föddes 07. 3 år gammal modell men jag tyckte att den va bra. Kombi vagn.. men sen gick den sönder så vi fick köpa en ny. Köpte då 07 modell... bara sittvagn, men som man kunde välta ner ryggstödet. Hade madrass o kudde o täcke o åkpåse m.m så det blev mjukt o skönt. Det är inte alltid bäst o ha nya o mordena vagnar, fan, barnet ska ha det BRA!! O priset mmåste vi kolla på oxå lite grann..

bilder på mina vagnar finns här:

Aleksis vagn som Elina oxå använde i 4 månader ca.



LqnlQt-Rxfo/R0sO-vDPtVI/AAAAAAAAAGU/j-515fFfjGc/s1600-h/ylpe%25C3%25A4+isoveli.jpg" rel="nofollow">http://bp2.blogger.com/LqnlQt-Rxfo/R0sO-vDPtVI/AAAAAAAAAGU/j-515fFfjGc/s1600-h/ylpe%C3%A4+isoveli.jpg



Och sen den nya vagnen som va morden då, men den använder vi fortfarande.



LqnlQt-Rxfo/R52sxH4lbPI/AAAAAAAAAVc/Y2K6210C29o/s1600-h/vaunu+003.jpg" rel="nofollow">http://bp0.blogger.com/LqnlQt-Rxfo/R52sxH4lbPI/AAAAAAAAAVc/Y2K6210C29o/s1600-h/vaunu+003.jpg

2009-04-23 @ 14:25:20
http://lyckligmamma85.blogspot.com
Postat av: linnsey

Nej vanliga hederliga barnvagnar ska det vara, inga krusiduller, den du hade sett i Valbo är nog den fulaste vagnen jag någonsin sett i hela mitt liv. Själv funderar jag på emmaljunga, men vi får se vart jag hamnar=)

2009-04-23 @ 15:13:36
http://linnsey.bloggagratis.se
Postat av: Elenor

jag har alltid haft emmaljunga till mina barn.. din vagn är otroligt fin.. men den du såg i Valbo är exmtremt jävla ful alltså!!! herregud, ser ut som en jävla kundvagn med barnstol i typ.. usch o fy..ne tacka vet ja combi vagnarna =D

2009-04-23 @ 18:50:51
http://truelovemate.blogg.se/
Postat av: Whiskey

Oj, oj, oj.. Min vagn är från stenåldern, använd till båda mina kottar och bör förhoppningsvis duga åt ännu en om det så småningom vill sig så väl (jag är lika gammal som asfalten ungefär). Hur som är det också en emmaljunga duo. Ful som stryk. Och hur den mår just nu efter x-antal år i min källare vill man nog inte veta :p

2009-04-27 @ 22:22:29
http://bluewhiskey.blogg.se/
Postat av: ★Hanna★

Nä usch, dom där Stokke vagnarna får jag ont i magen av, de ser ut som om dom ska braka ihop när som helst ju!

Jag sket i allt vad barnvagnsmode hette å tog en klassiker som jag tyckte va fin, en Emmaljunga Edge Duo å jag älskar den. Kunde inte ha valt en bättre vagn :)

2009-04-30 @ 11:43:40
http://www.LucasMamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0