Flåsarn- -

Illaluktande julklappar och pippitält!



Idag har jag och Maya gjort typ inget särskilt faktiskt, jag hade en massa planer på att städa det sista,slå in paket osv.. men alla planer gick i stöpet, förutom mozartkulorna.

Klockan 10 på förmiddagen stod jag och Maya i köket, redo för att börja göra kulorna, jätte kul tyckte jag att det skulle bli att få göra detta med henne och jag trodde att det skulle gå bra.
Utan att avslöja för mycket så säger jag;

JAG TÄNKER ALDRIG MER FÖRSÖKA BAKA MED DEN UNGEN!

Nåja, kulorna blev goda i allafall, det är ju huvudsaken.

Ante kom hem strax innan klockan 17, han stack fram en påse:

-Vad sjutton är det här Lina? det luktar skog och hängde på dörren!
Jag: Va? inte vet jag?
Jag kände doften som påminnde mig om gamla tanter,kött & potatis,tantparfym och sånt, med andra ord så luktade det förbannat illa.
Kollade i påsen och plockade upp en trasmatta,ett antal fula tomtar och en påse full med skedar..

Vad i helvete?
Inte stod det vem det var ifrån heller.

Jag blev lite äcklad och sur, ringde pappa och skällde på honom, trodde såklart att det var dom som hade skämtat lite och hängt grejerna där.. men icke.
God Jul liksom, vilken kul julklapp... ÄCKLIG om inte annat.

Åkte hem till mamma och var där strax efter klockan 18, blev bjuden på alkoholfri glögg,knäck,pepparkakor och mögelost m.m.
Mat blev det också såklart och även ris ala´malta.
Mätt i magen blev man..
Tomten kom också på besök och strax efter dennes enté i mammas vardagsrum så utbrister Maya;
-Tomten Bell! Bell!Bell!

Ungen hade listat ut att det var moster Isabell som var tomten.Smart.

En hel del julklappar delades ut, Maya blev så nöjd med det hon fick.. men det bästa av allt var nog pippitältet som hon fick av mormors karl Janne.

Vi kom hem för bara ca 1 timme sedan, försökte bygga ihop tältet, men det var lättare sagt än gjort.
Får försöka mer i morgon.

Ante ligger just nu i sängen och försöker få Maya att sova, sen är det dags för den mysiga paket inslagningen och julstädningen.
Blir nog ingen sömn för mig i natt, men jag är van.

I morgon bitti så blir det lite mysfrukost med tomtegröt och  julknäcke, ingen skinka dock + en massa paketöppning och efter det så åker vi till Sandviken och firar jul med svärmor + släkten där,trevligt trevligt.
Förhoppningsvis så hinner och orkar man gå till kyrkan här i Forsbacka på natten, det är alltid lika mysigt trots att jag inte är nå religiös alls.

Fan  nu snarkar Ante, måste sluta skriva och väcka honom!



Bild från Julaftonsmorgon-08, mamma+ syskon var här för att äta mysfrukost.
På bilden syns Maya,Isabell och Adam.


Kommentarer
Postat av: ?

har ni kommit på vem som gav er den mystiska julklappen ännu ? :)

2009-12-26 @ 06:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0