Flåsarn- -

Neger/mulatt/Half-caste


Det finns vad jag vet en tjej  här i stan som har 2 döttrar med två killar från ett Afrikanskt land.
Tjejen själv är svensk och vit som snö, hennes döttrar däremot är bruna.

För mig är dom barnen vanliga barn, jag kollar inte på dom utifrån deras hudfärg och har därför heller inget behov av att kalla dessa barn för mulatter (vilket dom är).

Men iaf, mamman till dessa barn säger och skriver ofta om sina barn som half-caste.
(Half-caste betyder att man är av mixad etnisk bakgrund eller ras).

Varför måste man sätta en sådan stämpel på sina barn?

Vad spelar det för roll om dom är s.k half-caste eller hel svenska? Barn som barn liksom.
Ska hon när barnen blir större börja kalla dom för negrer också?

Sen förstår jag inte hysterin bland de svenska förortstjejerna att dom måste skaffa barn med en mörk kille, vad är det för speciellt med just, ursäkta mig nu.. Negrer?
Är mörka barn på något sätt bättre eller sötare än ljusa?

För mig spelar det ingen roll, alla barn oavsett ursprung och härkomst är lika mycket värda i mina ögon.



www.conceptart.org

Kommentarer
Postat av: Anonym

neger är ett fult ord din rasist

2011-07-10 @ 16:12:12
Postat av: E

Det kanske inte finns så mycket att välja på där i förorterna..... :cool:

2011-07-10 @ 23:47:18
Postat av: E

btw.. Varför sätta en sån "stämpel" på sina barn, håller med.. Mycket konstigt tycker jag det är. Half-caste är ju inte positivt.., utan en benämning på någon av lägre klass.



http://en.wikipedia.org/wiki/Half-caste

2011-07-10 @ 23:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0