Flåsarn- -

48 timmars regeln!

När ens barn börjar på dagis så vet man att barnet kommer bli sjuk ganska ofta, men man kanske inte är beredd på att barnet kommer ligga magsjuk hemma efter 3 fjuttiga inskolningsdagar.
Så blev det ju för oss.

På insidan av dörren på dagiset där Maya går så finns det ett gult A4 papper
där det tydligt står att det just nu råder magsjuka på hela dagiset och att dom vill att man följer 48 timmars regeln om ens eget barn råkade vara magsjukt men även om man som förälder eller om ett syskon är sjukt.

Jag tror inte att många föräldrar håller på den regeln om jag ska vara ärlig
, eller ja.. jag snarare VET att många inte gör det,och det stör mig så förbannat mycket att vi som annars har friska barn ska behöva få jätte dåliga barn pga någon egoistisk jävel inte förmår sig att vara hemma med ett barn som nyss legat hemma och spytt.

För hur normalt är det på en skala att nästan hälften av alla barn på en avdelning ligger däckade hemma av magsjuka samtidigt? Så har det tydligen varit där Maya går.

Vad tycker ni om de föräldrar som släpar iväg sina sjuka ungar till dagis?


Ni som inte vet vad 48 timmars regeln är så betyder det att barnet MÅSTE vara hemma tills det att det gått MINST 48 timmar sedan senaste kräkning,diarré eller annat symptom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0