Flåsarn- -

Glada föräldrar = glada barn?



Alltså, kalla mig dum nu men det är en sak som jag inte förstår..

Varför är det så hemskt om ett sambopar med barn fixar barnvakt 1 natt/månad för att gå på fest eller liknande tillsammans?

Det är ju ingen som skäller på de mammor och pappor som har barn varannan vecka och på sin barnlediga helg springer ut och super.
Nänä.. då är allt frid och fröjd.

Jag kan INTE förstå varför framförallt släkten kollar snett på mig och Ante om vi vill ha barnvakt över en natt?
Är vi dåliga föräldrar för att vi vill gå ut tillsammans, festa lite och bara vara med varandra?
Är vi dåliga föräldrar för att vi vill försöka lappa ihop det som är dåligt?

Visst, i de separerade paren så är det ju alltid en förälder som har hand om barnet, när det är dennes vecka.
Men när man bor ihop med någon så finns inte den möjligheten om man vill göra något tillsammans, vilket resulterar i att barnvakt är den enda lösningen.

Vi tar hand om våran dotter varje dag, förutom de timmar vi jobbar och hon är på dagis, men ändå, vi blir aldrig riktigt barnlediga. Men trots att vi alltid tagit hand om våran dotter så kan folk vara glappkäftiga och säga att vi är oansvariga som vill ha barnvakt en natt för att festa.

Nä nu blir jag bara arg.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Klart man ska kunna ha barnvakt ibland för att hitta på nåt... och en gång i månaden tycker jag låter lagomt. Du har rätt i att det är viktigt med egen tid när man är ett par. Det ska ingen yttra sej om för utan den så kraschar förhållandet till slut. Hoppas det löser sej... behöver ni en till barnvakt så hojta =) kram

2009-10-18 @ 11:41:24
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Maria (ja... jimmys maria)

Ni gör helt rätt.. eran relation e jätte viktig.. precis som ens barn e... Jag kan va barnvakt ;) Kram

2009-10-18 @ 23:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0