Flåsarn- -

Ska vi? eller ska vi inte?

Jag går i flytt-tankar just nu, eller ja, det har jag gjort länge liksom.
Det är väl perfekt att flytta ca 1 gång per år? haha!

Har hittat en liten 3:a här i Forsbacka som jag är sugen på, den ligger på bottenvåningen och är 72kvm stor (liten enligt mig)... hyran är rätt så billig så det skulle ju bara gynna oss om vi flyttade dit + att det finns en lagomt fin lekplats och det är JÄTTE NÄRA till dagis och skola, inte för att vi har så långt nu men.. Jag känner att det där området skulle passa oss väldigt bra, för ett tag i allafall.

Som sagt, vi har flyttat ca 1 gång/per år nu men jag har aldrig riktigt "hittat hem", aldrig hittat någon lägehet där jag riktigt trivs, just därför har jag inte ens brytt mig om att inreda denna lägenhet så mycket.

Men nu har jag lovat mig själv att OM vi skulle ta denna lägenhet som jag har hittat så blir vi kvar där några år..

Det som är negativt med lägenheten är att den är så liten och har så små rum, men det kanske kan bli mysigt?
Och så är det ju lätt att se in i kök och sovrum om man går utanför, som tur är så finns det ju insynskydd som man kan köpa för en billig peng.

Aja, får väl se hur vi gör :)

Lite flytthistoria kommer här då :


Januari 2006- Jag och Ante flyttar ihop i en liten 1:a med kokvrå på ca 30kvm..
Oktober 2006- Flyttar vi till Bergby, får först bo i en 3:a innan våran riktiga lägenhet blev klar..
December 2006- Flyttar in i våran 2:a,i samma hus som 3:an.
Mars 2008 - Flyttar till våran nuvarande lägenhet i Forsbacka,  en 3:a på 81kvm..

Börjar bli dags för en ny flytt nu ;)

Nuvarande lägenheten(planlösning):





Den jag är intresserad av:





Kommentarer
Postat av: Josefine

Men den ser ju supermysig ut!

2009-09-07 @ 14:39:40
Postat av: Susanne

Fick Catarina plats med 3 barn i en sån där lägenhet så tror jag inte att den är för liten för er iaf. :)

2009-09-07 @ 14:40:16
Postat av: ida

tror det kan bli bra mysigt med en lite mindre lägenhet..+att ni lär ju hålla på traditionerna :p

2009-09-07 @ 16:02:04
http://ihuvudetpaida.blogg.se/
Postat av: catarina

Bra idè tycker jag. Dessutom har ni hela Pilparken för Maya att busa på. David Lova och Mira trivdes bra med det iaf när vi bodde där. Tycker rosendalslägenheterna är jättemysiga. Är det första eller andra plan?

2009-09-07 @ 17:40:10
http://chinaconinas.blogg.se/
Postat av: Kimmizz

Jag varken känner dig eller vet hur ni är. Men de ja har läst så har du ledsna lite på att städa och plocka. Så varför inte ta en lite mindre lägenhet. Och din dotter får de mindre rummet med smart förvaring till sina leksaker. Därmed blir de enklare för både dig och henne att städa rummet. Samt att ni kan sitta ute på baksidan trots att de är vinter. Göra fina snö lyktor & snö gubbe på gården. Hoppas ni bestämmer er för att flytta. Lycka till. Kram Kimmizz

2009-09-07 @ 18:38:30
http://kimizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0