Flåsarn- -

Låt den rätte "komma in" ?

Om man skaffar sig en pojkvän/flickvän så måste man visa respekt för varandras intressen.
Låt din respektive göra det denne vill någon gång ibland eller per år.

Inget förhållande mår bra av att man sitter ihop varje dag.

Om din kille tycker om att åka på festivaler och konserter på somrarna, låt han göra det!
Varför ska du som tjej sätta stop för det?
Låt han betala sina biljetter med sina egna pengar och låt honom åka iväg och ha kul.

Gillar din kille att vara i garaget varje kväll, låt honom vara det!

Jag vet själv hur det är att leva med någon som har ett stort intresse, kolla bara på Andreas.. han älskar att åka på konserter och festivaler och han gör det flera gånger per sommar.
Ofta skriker jag rakt ut när det kommer på tal att han ska åka... men jag måste respektera att det är hans intresse och jag har ingen rätt alls att ta ifrån honom de få dagar han åker bort för att se sina favorit band spela.
Jag skulle aldrig dumpa Ante för att han väljer att åka på en festival. Det skulle vara oerhört barnsligt av mig.
Om man nu mår så dåligt av att ens partner har ett stort intresse av något slag så kanske man bör tänka om och istället skaffa sig en ny människa i sitt liv som man kan styra och ställa över, man kanske borde träffa någon som hellre sitter hemma i soffan och degar hela dagarna.

Var person har rätt till ett eget liv, eller hur?
Han eller hon har ett liv med dig och sedan ett eget liv.. och för att livet med dig ska må bra så måste först och främst det egna livet må bra, annars blir det bara koskit av alltihop.

Ante väntar just nu på att få hem en biljett till Sonisphere festivalen som är i Augusti.. och faktiskt så uppmuntrade jag honom att åka på det så länge han verkligen hade råd att köpa biljetten.. och se där, han fick råd och han köpte en biljett.
Hoppas att han får det roligt is all that I can say!

Synd bara att andra (brudar oftast) är sådana jävla controlfreaks ibland.


Kommentarer
Postat av: Katrin

inte lätt att ha en karl som är kontrolfreak heller =(

2010-06-30 @ 09:58:12
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Johanna*

So true!:-)

2010-06-30 @ 19:27:50
http://johannanehvonen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt rätt!:thumbup:

2010-06-30 @ 20:58:31
Postat av: Stephanie

" Gillar din kille att vara i garaget varje kväll, låt honom vara det " - NEJ , säger jag iaf.



För det första så kan jag svara rätt bra på det då min sambo är bil tokig och ofta är och håller på med bilen. Ett tag var det varenda kväll MEN vi är två om våran son och jag anser att han får offra några kvällar och natta och göra sånna saker med. Lika som jag som mamma får göra. Oftare dessutom.



Varför ska mammorna bara sitta hemma om kvällarna?l Eller för alldel dagarna? Dom ska väll få ut och göra sitt roliga med. Eller lever vi på 1700 talet?

För mig är man två om ett barn. Och båda är föräldrar som har ansvar. Så jag skulle inte " godkänna " det. Om man nu kan kalla det så. Men då får jag vara ett kontrollfreak i andras ögon det struntar jag i. Men det är något vi är överens om HÄR hemma.



Här hemma delar vi allt och har lika mycket fritid. Den ena har lika mycket tid som den andra. Det funkar bäst här.

2010-07-01 @ 00:46:05
http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Ja då vart det genast en annan sak.



Ja det var det löjligaste jag hört :S Stackars pojkvän. Man ska ju inte sluta leva för att man skaffar pojk eller flickvän.



Eller man ska ju inte egentligen. Men vissa kontrollfreak verkar tro att det ska vara så.



2010-07-01 @ 08:54:22
http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: angelica

jag kan hålla med till viss del,min karl har ett enormt stort bil intresse och skruvar väldigt mkt,men vi brukar göra så att skruvar han så kan jag göra nåt dagen efter el liknande,för det är sant man kan inte sitta fast,man får respektera varandra:)

2010-07-01 @ 10:56:48
http://davinekevinelias.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Nej självklart ska man inte det. Så brukar vi göra med för det mesta.



Men ett tag var det inte roligt. Då var det mecka 7 dagar i veckan typ hehe



Man får helt enkelt kompromissa.. Man ska ju inte bli av med sina intressen bara för att man har pojk eller flickvän.

2010-07-03 @ 03:21:33
http://stephanieronning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0