Flåsarn- -

Katten Jansson och hundmusen ?

Hunden Signa som bor här i natt sitter just nu i Mayas vagn här bredvid mig.. hon är rädd.. dock inte för mörkret som jag är.. men för min katt.
Min katt har varit duktig och kommit fram och hälsat, hon har nosat på Signas huvud och har visat att hon visst är välkommen här, Signa däremot tittar bort så fort katten kommer nära..
Fegis.

Funderar på att göra natt rätt så tidigt ikväll.. ska bara se på How I Met Your Mother först. Men om jag känner mig själv rätt så blir jag vaken en stund till efter det.. men vi får se. Vore faktiskt väldans skönt att lyckas krypa till kojs i skaplig tid för en gång skull, och i natt ska jag faktiskt inte sova ensam heller för självklart ska Signa få sova med mig i sängen.

Lite orolig dock på hur det blir imorgon bitti när Ante kommer hem från jobbet..kommer Signa skälla? kommer hon att yla som en tok?
Vore nog inte så populärt bland grannarna om hon sätter igång med sådana fasoner kl 5.30 på morgonen.
Nåja, det återstår att se hur det blir. Spännande...

Nu är det inte långt kvar tills Ante åker bort från oss en hel helg.. på ett sätt ska det bli så skönt att få vara ifrån varandra och känna saknad.. men på ett annat sätt så hade jag helst haft honom hemma.
Jag vet att min kropp kommer invaderas av oroskänslor osv.. speciellt eftersom att han kommer vara så pass långt borta och om något händer honom så skulle inte jag kunna ta mig dit.
Men jag har lovat mig själv att spänna av lite, njuta av helgen och "ledigheten".. Jag och Maya ska ha så mysigt med god mat och annat mys.

Vore extra skönt om jag fick vara barnledig en natt också.. inte för att festa.. just bara för att få känna känslan av att vara helt själv.
Hade varit guld värt om jag fick:
*Gå på skithuset ifred utan att ha en karl eller unge som bankar på dörren och skriker att jag ska öppna.
*Kunna lägga mig i ett varmt bad med tända ljus och bara ta hand om mig själv lite grann.
*Få möjligheten att spela den musik jag vill, när jag vill och slippa lyssna på ManBoy hela tiden.
*Slippa allt tjat,gnäll och grinhumör från både karl och unge.

+ en massa massa mer...
Jag skulle liksom kunna få känna mig fri !

Men det kan jag väl bara drömma om..

Nä nu kollar Signa på mig med sina hundögon, katten har hoppat upp i vagnen och försöker gosa ner sig med Signa.. hennes ögon liksom ropar:
"Hjälp, ta bort äcklet, hon kommer för nära, jag gillar inte när hon spinner, hon är ruskig!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0