Flåsarn- -

En demon sitter utanför mitt fönster och stirrar på mig...

... han sitter där med stora gula läskiga ögon. Ur hans mun kommer inga ord, bara hiskeliga vrål och han har en förmåga att skapa imma på fönstret där han sitter.

Jag lyser på honom med en ficklampa, och han skriker högre och springer iväg men väljer sedan att komma tillbaka och sätta sig på exakt samma ställe igen.
Han skrämmer mig.

TÄNK OM FOLK KUNDE TA IN SINA FÖRBANNADE KATTER PÅ NÄTTERNA SÅ SLIPPER JAG HA DOM RÄNNANDES HÄR HOS MIG! DOM PISSAR SOM FAN PÅ MIN OCH ANDRAS UTEPLATSER OCH DET LUKTAR INTE BLOMSTERÄNG!

I somras så gick min hankatt och använde min grannes rabatt som bajslåda några gånger och jag fick ett mail om det från grannen. Jag tog mitt ansvar som kattägare och gick dit och plockade upp det jag kunde finna och jag har från dag 1 då vi flyttade hit sagt åt henne att varje gång min katt kommer i närheten av hennes lillagård så får hon göra exakt vad som helst för att få bort katten- förutsatt att katten inte skadas.
Jag är tacksam över att grannen var öppen och ärlig och talade om för mig vad katten hade gjort.

Men, när sjuttioelva främmande hon-och hankatter ränner här så blir man ju flyförbannad, hur jävla svårt ska det vara att ta in sina s.k familjemedlemmar när det blir kväll och kallt?! Även om katter har päls så kan dom ju frysa.

Missförstå mig inte nu, Jag älskar katter, de är fina och underbara djur och jag har inget alls emot ett litet kattbesök då och då.. men nu är det olidligt. Hur ska jag få bort kissdoften när all snö har försvunnit?
Har fått så nog nu att jag till och med överväger att sälja mina två katter.. dom törs ju knappt gå ut när det sitter 4 katter på rad och kikar in genom altandörren.Det är synd om dom och jag önskar dem något bättre än denna situation!



Kommentarer
Postat av: Kimmizz

Ättika tar bort katt kiss lukten =)

2011-01-10 @ 06:59:52
Postat av: Karin

Hade sett fram emot en sovmorgon, men blev väckt av den där jäkla katten som skrek , var helt säker på att en bäbis blev slagen elller nåt så jäkla illa var det.

Måste få reda på vems katt det där är!! /Grannen

2011-01-10 @ 10:02:35
Postat av: Flåsarn-En tigermamma med humor!

Karin: Katthelvete höll mig vaken hela natten också.. han skriker ju nå så förjävligt.

Den svarta katten bor antingen i lägenheten bredvid min mamma eller så bor den på strandgatan, i samma lägenhet som jag bodde i innan vi flyttade hit. Funderar på att lägga lapp i brevlådan hos ägarna.

Den som skrek i natt vet jag inte vem den tillhör.. tyvärr.. men det ska väl inte vara så svårt att ta reda på. .

2011-01-10 @ 10:13:41
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Katrin

usch vad jobbigt... hoppas ni hittar ägarna

2011-01-10 @ 17:57:33
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det ligger i katters natur att fria nu,tycker det är ägaren som ska se till att kastrera sin katt så den inte springer och kissar överallt,mer skäll på ägarna.Sen finns det tyvärr dom som drar på sej katter och sen skiter i dom,släpper inte in dom, då letar ju dom stackarna efter värme och mat någonannanstans.Det är så lätt att skaffa katt sen gör man sej av med dom,då är man ingen riktig djurvän

2011-01-11 @ 20:15:07
Postat av: Hanna

Har en svart katt vid oss på bergsgatan också som verkar ta skydd under vår presenning på altan. Den har ett rött halsband med pingla.

Är den den som bor vid annelie?

2011-01-23 @ 00:10:44
Postat av: Flåsarn-En tigermamma med humor!

Hanna: Ja, den katten med rött halsband bor i lägenheten bredvid mamma. Den brukar även vara här hos oss..

Funderat på att snacka med dom som äger katten, men karln verkar rätt så knepig så jag törs inte.

2011-01-23 @ 07:58:24
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag satte upp en lapp på sophuset att den satt vid oss och under på presenning. Att ägaren fick komma och hämta den. Men sen jag gjorde det har jag inte sett den. Så jag tog ner den. Kanske ska sätta upp en igen.

Katten verkar lite knepig också, har sprutat vatten på den med en blomspruta, men den sitter bara kvar.

2011-01-23 @ 14:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0